Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bindning till gammal bräda?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Brocke73" data-source="post: 1054389" data-attributes="member: 25800"><p>Lokala glasmästaren skär ut två polykarbonat-bitar (10 mm tjock) och borrar hål enligt de mallar jag gjorde igår. Kostar bara kring 400:- trodde han!</p><p></p><p>Mallarna gjorde jag genom att jag tejpade ett A4- ark över skruvhålen fram och ett över skruvhålen bak (olika mönster fram och bak). Sedan skuggade jag med en blyertspenna så att hålens lägen framträdde. Busenkelt och tog inte mer än 5 minuter allt som allt. När hålen var på plats tog jag lite marginal och rundade till snygga hörn på plattorna. </p><p></p><p>Vad gäller brottstyrka och övrig tålighet trodde glasmästaren att polykarbonaten är det perfekta materialet.</p><p></p><p>Jag lägger upp bild här när de är klara, så kan den som är intresserad kolla.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Brocke73, post: 1054389, member: 25800"] Lokala glasmästaren skär ut två polykarbonat-bitar (10 mm tjock) och borrar hål enligt de mallar jag gjorde igår. Kostar bara kring 400:- trodde han! Mallarna gjorde jag genom att jag tejpade ett A4- ark över skruvhålen fram och ett över skruvhålen bak (olika mönster fram och bak). Sedan skuggade jag med en blyertspenna så att hålens lägen framträdde. Busenkelt och tog inte mer än 5 minuter allt som allt. När hålen var på plats tog jag lite marginal och rundade till snygga hörn på plattorna. Vad gäller brottstyrka och övrig tålighet trodde glasmästaren att polykarbonaten är det perfekta materialet. Jag lägger upp bild här när de är klara, så kan den som är intresserad kolla. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bindning till gammal bräda?
Tillbaka
Topp