Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bräda, behövs valling/slipning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sCaz" data-source="post: 829198" data-attributes="member: 92637"><p>Ja</p><p></p><p>Slipa för att få en fin och jämn kant med drygt 1 graders lutning. Från fabrik är den oftast grovt skurven och har alla möjliga vinklar även om den är vass. Lätt att det hugger lite och den vill styra åt alla håll och kanter när man åker rakt, speciellt dåligt när man är ny åkare.</p><p></p><p>Valla gör du ganska ordentligt så att belaget blir mättat. Vissa belag är tacksamma att valla och vissa lite trögare. Är du osäker så lämna in den och säg att du vill ha ett ordentligt vaxjobb på din splitter nya bräda. Åker du mycket så bör du också valla ett par ggr per år och då är det värt att köpa vaxjärn och kringutrustning själv.</p><p></p><p>Mvh</p><p>Peter</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sCaz, post: 829198, member: 92637"] Ja Slipa för att få en fin och jämn kant med drygt 1 graders lutning. Från fabrik är den oftast grovt skurven och har alla möjliga vinklar även om den är vass. Lätt att det hugger lite och den vill styra åt alla håll och kanter när man åker rakt, speciellt dåligt när man är ny åkare. Valla gör du ganska ordentligt så att belaget blir mättat. Vissa belag är tacksamma att valla och vissa lite trögare. Är du osäker så lämna in den och säg att du vill ha ett ordentligt vaxjobb på din splitter nya bräda. Åker du mycket så bör du också valla ett par ggr per år och då är det värt att köpa vaxjärn och kringutrustning själv. Mvh Peter [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bräda, behövs valling/slipning
Tillbaka
Topp