Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bräda efter 15 år och vill inte sitta på rumpan, saknar step-in bindningar!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="whippo" data-source="post: 1049390" data-attributes="member: 136574"><p>Har precis som dig ett par år på nacken och körde länge med min gamla utrustning. Fick byta ut mina älskade skoterkängor mot Burtonskor runt 2000 och de höll i tio år. De jag använder idag är fyra år nya. Även brädor har kommit och gått med åren, allt från K2 gyrator på 80-talet, Kemper, Sims och Nitro på 90-talet, Fanatic på 2000-talet och idag Arbor Coda 156.</p><p></p><p>Utvecklingen har gått framåt. Dagens "små" brädor har grymt skär och flyt. Var inte rädd att testa eller köp en fjolårs bräda billigt och testa. Själv tänker jag tillbaka, tänk om jag hade en sådan här bräda när jag lärde mig, vad enkelt det skulle vart då.</p><p></p><p>Angående att sitta och spänna av/fast eller i farten. Dagens bindningar är så enkla att jag sitter aldrig. Spänner på mig bindningen i farten eller står helt enkelt upp och gör det. Spänner av i farten när man glider ner till liften. Tycker att idag är det lika enkelt som step-in.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="whippo, post: 1049390, member: 136574"] Har precis som dig ett par år på nacken och körde länge med min gamla utrustning. Fick byta ut mina älskade skoterkängor mot Burtonskor runt 2000 och de höll i tio år. De jag använder idag är fyra år nya. Även brädor har kommit och gått med åren, allt från K2 gyrator på 80-talet, Kemper, Sims och Nitro på 90-talet, Fanatic på 2000-talet och idag Arbor Coda 156. Utvecklingen har gått framåt. Dagens "små" brädor har grymt skär och flyt. Var inte rädd att testa eller köp en fjolårs bräda billigt och testa. Själv tänker jag tillbaka, tänk om jag hade en sådan här bräda när jag lärde mig, vad enkelt det skulle vart då. Angående att sitta och spänna av/fast eller i farten. Dagens bindningar är så enkla att jag sitter aldrig. Spänner på mig bindningen i farten eller står helt enkelt upp och gör det. Spänner av i farten när man glider ner till liften. Tycker att idag är det lika enkelt som step-in. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bräda efter 15 år och vill inte sitta på rumpan, saknar step-in bindningar!
Tillbaka
Topp