Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bräda för pist och lite park
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="magnusericsson" data-source="post: 933465" data-attributes="member: 90666"><p>Bomba pist tror jag inte blir några problem, jag stod på bra som fan med min capita horrorscope som är väldigt mycket mjukare än den. För en blandad åkning så tycker jag mellan bröstet och hakan är lagom, pistdödning och lite offpist mellan hakan och näsan tycker jag är rätt så fina riktlinjer. Hakan känns som en "nybörjargrej", ungefär som man brukar rekomendera 20 centimeter kortare än ens egen längd i en skiduthyrning. </p><p>Men eftersom du är van vid lite längre bräda så kanske du skulle kolla på en 155 eller 157 (kommer inte exakt ihåg vilka längder de finns i) och en wide behöver du absolut inte. Ett tips till är att byta bindningar, flow har inte mycket att hurra för i min mening, kolla på Union och Flux. De har bra bindningar till bra priser.</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="magnusericsson, post: 933465, member: 90666"] Bomba pist tror jag inte blir några problem, jag stod på bra som fan med min capita horrorscope som är väldigt mycket mjukare än den. För en blandad åkning så tycker jag mellan bröstet och hakan är lagom, pistdödning och lite offpist mellan hakan och näsan tycker jag är rätt så fina riktlinjer. Hakan känns som en "nybörjargrej", ungefär som man brukar rekomendera 20 centimeter kortare än ens egen längd i en skiduthyrning. Men eftersom du är van vid lite längre bräda så kanske du skulle kolla på en 155 eller 157 (kommer inte exakt ihåg vilka längder de finns i) och en wide behöver du absolut inte. Ett tips till är att byta bindningar, flow har inte mycket att hurra för i min mening, kolla på Union och Flux. De har bra bindningar till bra priser. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bräda för pist och lite park
Tillbaka
Topp