Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bräda inför säsongen 12/13
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Thomsson" data-source="post: 966908" data-attributes="member: 132497"><p>Om du är nybörjare och ska åka pist och park tycker jag personligen att du kan leta reda på en bra parkbräda, för antar att du inte ska ligga på högkant i ljusets hastighet nerför det brantaste backarna?</p><p></p><p>Sen eftersom du ska till alperna så kan det vara en idé att ta en bräda som funkar överallt, för puder är ändå nåt som är riktigt roligt när det väl händer.</p><p></p><p>Den optimala brädan utifrån det jag skrivet skulle isf vara en bräda med båda camber och reversed camber eller en med reversed camber endast och givetvis en Twin. Triple base technology skulle även det funka men av min erfarenhet så flyter in dem lika bra i puder som rocker/r-camber bräda.</p><p></p><p>Nåt tips. Mjukare jibb-bräda = Capita Horrorscope, den är mjuk och rolig att åka runt på(Jibba runt). </p><p>Eller något hårdare bräda som har både camber och reversed camber = Smokin superpark.</p><p></p><p>Har erfarenhet av båda och de är riktigt roliga brädor! Körde en 155W horrorscope och just nu en Superpark 159W. </p><p>Superpark flyter grymt bra i puder för att vara mittmonterat. Med lite bakmontering så har du en bräda som funkar jättebra överallt, den är dessutom riktigt skön att pressa med på rails. Väldigt lovordad bräda: [MEDIA=youtube]YV7DmKiwp7c[/MEDIA]</p><p></p><p>Horrorscope är den bästa brädan jag har kört på rails, grymt skön.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Thomsson, post: 966908, member: 132497"] Om du är nybörjare och ska åka pist och park tycker jag personligen att du kan leta reda på en bra parkbräda, för antar att du inte ska ligga på högkant i ljusets hastighet nerför det brantaste backarna? Sen eftersom du ska till alperna så kan det vara en idé att ta en bräda som funkar överallt, för puder är ändå nåt som är riktigt roligt när det väl händer. Den optimala brädan utifrån det jag skrivet skulle isf vara en bräda med båda camber och reversed camber eller en med reversed camber endast och givetvis en Twin. Triple base technology skulle även det funka men av min erfarenhet så flyter in dem lika bra i puder som rocker/r-camber bräda. Nåt tips. Mjukare jibb-bräda = Capita Horrorscope, den är mjuk och rolig att åka runt på(Jibba runt). Eller något hårdare bräda som har både camber och reversed camber = Smokin superpark. Har erfarenhet av båda och de är riktigt roliga brädor! Körde en 155W horrorscope och just nu en Superpark 159W. Superpark flyter grymt bra i puder för att vara mittmonterat. Med lite bakmontering så har du en bräda som funkar jättebra överallt, den är dessutom riktigt skön att pressa med på rails. Väldigt lovordad bräda: [MEDIA=youtube]YV7DmKiwp7c[/MEDIA] Horrorscope är den bästa brädan jag har kört på rails, grymt skön. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bräda inför säsongen 12/13
Tillbaka
Topp