Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bräda med step-in eller vanlig bindning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Steam" data-source="post: 95426" data-attributes="member: 29018"><p>Hej, det viktigaste är att du hittar en sko som passar dej. Själv har jag vanlig bindning och har mycket större urval att leta efter skor som passar mina fötter. Det finns flera typer av step-in-bindningstyper och därmed en klar begränsning av typer av skor. Och skulle du vilja byta skor behöver du antingen hålla dej till samma typ eller även byta bindning också. </p><p></p><p>Jag har funderat på step-in-bindning lite då och då, mest efter en bindning som jag kan ordna en "quick-release" ifall jag hamnar i en lavin så att jag kan bli av med brädan fort (där jag lossar båda bindningarna samtidigt i ett enda grepp). </p><p></p><p>Annars har jag ingen erfarenhet hur bra det är, dvs hur känsliga bindningarna är för snö, hur kraftöverföringen känns och fungerar mellan sko och bräda, hur tunga skorna är när man går, etc. </p><p></p><p>Som jag ser det finns det inte direkt många fördelar med step-in, kanske det är en fördel för uthyrare.</p><p></p><p>Hans</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Steam, post: 95426, member: 29018"] Hej, det viktigaste är att du hittar en sko som passar dej. Själv har jag vanlig bindning och har mycket större urval att leta efter skor som passar mina fötter. Det finns flera typer av step-in-bindningstyper och därmed en klar begränsning av typer av skor. Och skulle du vilja byta skor behöver du antingen hålla dej till samma typ eller även byta bindning också. Jag har funderat på step-in-bindning lite då och då, mest efter en bindning som jag kan ordna en "quick-release" ifall jag hamnar i en lavin så att jag kan bli av med brädan fort (där jag lossar båda bindningarna samtidigt i ett enda grepp). Annars har jag ingen erfarenhet hur bra det är, dvs hur känsliga bindningarna är för snö, hur kraftöverföringen känns och fungerar mellan sko och bräda, hur tunga skorna är när man går, etc. Som jag ser det finns det inte direkt många fördelar med step-in, kanske det är en fördel för uthyrare. Hans [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bräda med step-in eller vanlig bindning?
Tillbaka
Topp