Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bräda med step-in eller vanlig bindning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="boke" data-source="post: 95427" data-attributes="member: 46060"><p>Hej</p><p></p><p>Jag har både läst och hört mycket negativt om step-in men jag har kört med det en vecka om året i 3-4 år (hyrda brädor). Det har varit typen med piggar utstickande på sidan av skorna.</p><p></p><p>Jag tycker det är kalas! Otroligt skönt att komma snabbt iväg från liften, särskilt när det är kallt och man vill få upp värmen eller när kompisarna med skidor står och väntar. Att snabbt komma loss med foten när man vill sparka sig fram är också bra, man kan börja sparka innan man tappat all fart.</p><p>Att de är tyngre har inte gjort något för mig eftersom jag inte hoppar och trixar så mycket.</p><p>Snö och is i bindningen har inte varit något problem alls med de jag haft, även i lössnö.</p><p>Att man har dålig kontakt med brädan är inte min uppfattning jag tycker det har varit bättre än de andra brädor jag kört (vilka iofs varit enkla nybörjarbrädor med tokmjuka boots).</p><p>Min första bräda (med vanlig bindning) gick sönder några gånger för att jag tryckte i foten i bindningen när jag åkte första biten från liften, när spännena låg fel så knäcktes de gärna...</p><p></p><p>Men det finns ju en stor nackdel. Skorna är stela att gå i!, Är amn van vid pjäxor är det ju iallafall lite mjukare men om man är van vid snowboard kan man bli lite irriterad. Fast man har ju skorna för att åka i inte att gå i...</p><p></p><p>Jag funderar nu på att köpa en bräda istället för att hålla på och hyra. Jag funderar på om jag ska ha sådan step-in som jag provat eller om man ska ta en flow-bindning. Har inte provat den och jag tycker den ser klumpig ut men folk säger att det är mycket bättre än step-in och så får man ju lite smidigare skor.</p><p></p><p>ska bli spännande att se vad andra säger.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="boke, post: 95427, member: 46060"] Hej Jag har både läst och hört mycket negativt om step-in men jag har kört med det en vecka om året i 3-4 år (hyrda brädor). Det har varit typen med piggar utstickande på sidan av skorna. Jag tycker det är kalas! Otroligt skönt att komma snabbt iväg från liften, särskilt när det är kallt och man vill få upp värmen eller när kompisarna med skidor står och väntar. Att snabbt komma loss med foten när man vill sparka sig fram är också bra, man kan börja sparka innan man tappat all fart. Att de är tyngre har inte gjort något för mig eftersom jag inte hoppar och trixar så mycket. Snö och is i bindningen har inte varit något problem alls med de jag haft, även i lössnö. Att man har dålig kontakt med brädan är inte min uppfattning jag tycker det har varit bättre än de andra brädor jag kört (vilka iofs varit enkla nybörjarbrädor med tokmjuka boots). Min första bräda (med vanlig bindning) gick sönder några gånger för att jag tryckte i foten i bindningen när jag åkte första biten från liften, när spännena låg fel så knäcktes de gärna... Men det finns ju en stor nackdel. Skorna är stela att gå i!, Är amn van vid pjäxor är det ju iallafall lite mjukare men om man är van vid snowboard kan man bli lite irriterad. Fast man har ju skorna för att åka i inte att gå i... Jag funderar nu på att köpa en bräda istället för att hålla på och hyra. Jag funderar på om jag ska ha sådan step-in som jag provat eller om man ska ta en flow-bindning. Har inte provat den och jag tycker den ser klumpig ut men folk säger att det är mycket bättre än step-in och så får man ju lite smidigare skor. ska bli spännande att se vad andra säger. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bräda med step-in eller vanlig bindning?
Tillbaka
Topp