Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bräda med step-in eller vanlig bindning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="k-w" data-source="post: 95430" data-attributes="member: 29287"><p>Hade step-in (K2) på min förra bräda och som nybörjare trivdes jag bra med det då, sparade lite tid mot kompisar som åkte fortare än mig. Sen dess har pumpspännena kommit mer och blivit bra mycket bättre än då. Så tidsmässigt menar jag iaf att skillnaden mellan step-in och vanliga bindningar är mycket liten. Kan till och med tänkas vara sämre med step-in i vissa förhållanden (mina krånglade med is som frös fast i mekanismen mm, men konstruktionerna är säkert bättre idag. Fortfarande kan jag dock tänka mig att det är svårt att trycka i foten när man står i en brant backe). Sen så är ju urvalet av vanliga bindningar och boots som sagt mycket större.</p><p></p><p>Vad gäller brädor så har jag egentligen bara koll på burtons grejor eftersom de skickar katalog till mig. En custom med bindningar ligger ju lite över din budget, men om du hittar en sån på rea så kan det ju vara nånting. Stadium brukar ha den i paket med bindningar och när de kör sina vip-kvällar med 20% på paketpriset så är det prisvärt. Annars har de något enklare brädor med samma typ av allroundprofil. Kolla tex Indie. Men kolla alla märken och fundera över vad som passar dig. Boots ska du se till att du får ett par som sitter bra på dina fötter och som är varma. Blir bra mycket roligare att åka då.</p><p></p><p>Lycka till med inköpen!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="k-w, post: 95430, member: 29287"] Hade step-in (K2) på min förra bräda och som nybörjare trivdes jag bra med det då, sparade lite tid mot kompisar som åkte fortare än mig. Sen dess har pumpspännena kommit mer och blivit bra mycket bättre än då. Så tidsmässigt menar jag iaf att skillnaden mellan step-in och vanliga bindningar är mycket liten. Kan till och med tänkas vara sämre med step-in i vissa förhållanden (mina krånglade med is som frös fast i mekanismen mm, men konstruktionerna är säkert bättre idag. Fortfarande kan jag dock tänka mig att det är svårt att trycka i foten när man står i en brant backe). Sen så är ju urvalet av vanliga bindningar och boots som sagt mycket större. Vad gäller brädor så har jag egentligen bara koll på burtons grejor eftersom de skickar katalog till mig. En custom med bindningar ligger ju lite över din budget, men om du hittar en sån på rea så kan det ju vara nånting. Stadium brukar ha den i paket med bindningar och när de kör sina vip-kvällar med 20% på paketpriset så är det prisvärt. Annars har de något enklare brädor med samma typ av allroundprofil. Kolla tex Indie. Men kolla alla märken och fundera över vad som passar dig. Boots ska du se till att du får ett par som sitter bra på dina fötter och som är varma. Blir bra mycket roligare att åka då. Lycka till med inköpen! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bräda med step-in eller vanlig bindning?
Tillbaka
Topp