Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bräda till dottern
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1221659" data-attributes="member: 29440"><p>Jo jag har funderat på det där med bredden och vikten. Dock har den samma bredd som den process smalls i 142cm som hon har haft nu. Sen står det ju att den passar åkare från 45-68kg och att det är en mjuk bräda. Jag åker ju inte själv bräda men mycket skidor av alla typer. Jag tänker att lättare personer har svårt att trycka ner en camberbräda? Man har ju dessutom inget tryck mitt på brädan där cambern är som störst, till skillnad från en skida. Förstår då tanken med flying v bättre. Men jag kanske har fel? Hon vill ju åka lite off-pist också, så lite rocker är ju en fördel då. Annars funderade jag även på Talent Scout som ju har full camber väl, men verkar betydligt hårdare och kanske mindre lekfull. Dock symetrisk flex.</p><p>Hon åkte nästan bara bräda förra och denba säsong c:a två veckor. Tyckte att hon hade utvecklats mycket i år. Mer avslappnad åkning och mer tryck i svängarna, men skulle väl inte säga att hon ligger på mycket mer än medelnivå.</p><p>Är konståkare så styrka finns i benen</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1221659, member: 29440"] Jo jag har funderat på det där med bredden och vikten. Dock har den samma bredd som den process smalls i 142cm som hon har haft nu. Sen står det ju att den passar åkare från 45-68kg och att det är en mjuk bräda. Jag åker ju inte själv bräda men mycket skidor av alla typer. Jag tänker att lättare personer har svårt att trycka ner en camberbräda? Man har ju dessutom inget tryck mitt på brädan där cambern är som störst, till skillnad från en skida. Förstår då tanken med flying v bättre. Men jag kanske har fel? Hon vill ju åka lite off-pist också, så lite rocker är ju en fördel då. Annars funderade jag även på Talent Scout som ju har full camber väl, men verkar betydligt hårdare och kanske mindre lekfull. Dock symetrisk flex. Hon åkte nästan bara bräda förra och denba säsong c:a två veckor. Tyckte att hon hade utvecklats mycket i år. Mer avslappnad åkning och mer tryck i svängarna, men skulle väl inte säga att hon ligger på mycket mer än medelnivå. Är konståkare så styrka finns i benen [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bräda till dottern
Tillbaka
Topp