Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bräda till dottern
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="unsuspected" data-source="post: 1221776" data-attributes="member: 140003"><p>Att camber skulle vara svårt för lättare personer att trycka ner är bara om brädan är för styv. Platta eller full-rocker brädor brukar vara finfint i puder men kanske inte så bra när den berömda blåisen eller betongsnön slår till, vilket är mer vanligt i Sverige. </p><p>Behöver inte vara ren camber bräda utan en som är camber dominant med rocker fram och bak eller någon annan camber hybrid. </p><p>Burton gör fina brädor men finns massa andra märken med bra eller kanske bättre dambrädor. Ska det vara en flat så är Capita Space Metal Fantasy en jag kan rekommendera men lättåkt och förlåtande är tex Nitro Drop som Madness rekommenderar då det är min sambos gamla, hon köpte en ny men storleken större. Jones Dream Catcher är en annan likvärdig. Både Nitro och Jones har fina brädor för tjejer men gillar även K2, Rossignol och Salomon för att nämna några märken som skidåkare känner igen. Några av de bästa brädorna jag har ägt har gjorts av skidmärken. Sen får brädåkare hata de hur mycket som helst. </p><p>Jag kan pladdra på hur mycket om olika brädor men det viktigaste är nog ändå att hon gillar den och blir glad av att se och åka på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="unsuspected, post: 1221776, member: 140003"] Att camber skulle vara svårt för lättare personer att trycka ner är bara om brädan är för styv. Platta eller full-rocker brädor brukar vara finfint i puder men kanske inte så bra när den berömda blåisen eller betongsnön slår till, vilket är mer vanligt i Sverige. Behöver inte vara ren camber bräda utan en som är camber dominant med rocker fram och bak eller någon annan camber hybrid. Burton gör fina brädor men finns massa andra märken med bra eller kanske bättre dambrädor. Ska det vara en flat så är Capita Space Metal Fantasy en jag kan rekommendera men lättåkt och förlåtande är tex Nitro Drop som Madness rekommenderar då det är min sambos gamla, hon köpte en ny men storleken större. Jones Dream Catcher är en annan likvärdig. Både Nitro och Jones har fina brädor för tjejer men gillar även K2, Rossignol och Salomon för att nämna några märken som skidåkare känner igen. Några av de bästa brädorna jag har ägt har gjorts av skidmärken. Sen får brädåkare hata de hur mycket som helst. Jag kan pladdra på hur mycket om olika brädor men det viktigaste är nog ändå att hon gillar den och blir glad av att se och åka på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bräda till dottern
Tillbaka
Topp