Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bräda till vintern, hur är Skate Banana?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sCaz" data-source="post: 785734" data-attributes="member: 92637"><p>Jag köpte min banan sent förra året så jag har inte testat all terräng med den och ska inte förespråka den allt för mycket (även om det för mig var det fräckaste jag stått på och sådan ohygglig skillnad mot för det övriga jag provat). Jag provade ett tiotal rocker-brädor från Forum, Capita, Lib Tech, Burton. Det låter lite fanboyaktigt men bananen och TRS från Lib Tech var det bästa (för mig). En av brädorna från Capita eller Forum kom jag knappt ned för berget på.</p><p></p><p>Magna Traction får tummen upp i himmelen och bananrocker formen likaså. Sedan finns det säkert brädor som du skulle gilla bättre men det enda du kan göra är att testa dom eftersom det hänt så mycket på brädfronten på sista tiden. Hade jag börjat åka bräda på iallafall fem av de drygt tio jag testade så hade jag inte åkt bräda mer än en dag. Det finns brädor som passar folk ohyggligt dåligt.</p><p></p><p>Ring och hör med backarna runt dig om de planerat in något event med något inriktat företag där dom samtidigt kommer ha så man kan prova brädor? Lite väl tidigt än kanske, men jag skulle inte vilja rekommendera att köpa en rocker utan att prova en först. Måste du shoppa utan att prova så kan jag inte hålla mig för att rekommendera bananen. Jag älskar den, en vän till mig älskar den och ska köpa en och de flesta man pratar med älskar den. En rocker-bräda kan vara formad och byggd på tusen olika sätt men bananens form är iallafall beprövad sedan 3(?) år tillbaka.</p><p></p><p>Mvh</p><p>Peter</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sCaz, post: 785734, member: 92637"] Jag köpte min banan sent förra året så jag har inte testat all terräng med den och ska inte förespråka den allt för mycket (även om det för mig var det fräckaste jag stått på och sådan ohygglig skillnad mot för det övriga jag provat). Jag provade ett tiotal rocker-brädor från Forum, Capita, Lib Tech, Burton. Det låter lite fanboyaktigt men bananen och TRS från Lib Tech var det bästa (för mig). En av brädorna från Capita eller Forum kom jag knappt ned för berget på. Magna Traction får tummen upp i himmelen och bananrocker formen likaså. Sedan finns det säkert brädor som du skulle gilla bättre men det enda du kan göra är att testa dom eftersom det hänt så mycket på brädfronten på sista tiden. Hade jag börjat åka bräda på iallafall fem av de drygt tio jag testade så hade jag inte åkt bräda mer än en dag. Det finns brädor som passar folk ohyggligt dåligt. Ring och hör med backarna runt dig om de planerat in något event med något inriktat företag där dom samtidigt kommer ha så man kan prova brädor? Lite väl tidigt än kanske, men jag skulle inte vilja rekommendera att köpa en rocker utan att prova en först. Måste du shoppa utan att prova så kan jag inte hålla mig för att rekommendera bananen. Jag älskar den, en vän till mig älskar den och ska köpa en och de flesta man pratar med älskar den. En rocker-bräda kan vara formad och byggd på tusen olika sätt men bananens form är iallafall beprövad sedan 3(?) år tillbaka. Mvh Peter [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bräda till vintern, hur är Skate Banana?
Tillbaka
Topp