Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bräda, vilken längd?? hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emil-Axelsson" data-source="post: 84968" data-attributes="member: 9438"><p>stackare!</p><p>jag kan inte annat en gråta en skvätt för din skull, 156cm snyft.</p><p>jag kör en 168 när jag vill jibba o åka tätskog men annars är det en tanker på 2 meter som gäller!</p><p>jag kan lova dig att en 168 aldrig bli för lång det är bara en vanesak! puder på en 156a kan du ju glöma, dessutom är den ju så kort att du inte får upp någon fart till dina feta hopp och om du mot all förmodan skulle få det så kommer det knappt gå att landa på dina futtiga 30cm till tail!</p><p>nu blev jag nästan lite otrevlig o det var ju inte meningen, jag vill bara rekomedera alla som någon </p><p>gång tar några svängar utanför parken att köpa längre brädor.</p><p>mina rekomendationer är att en jibbingbräda kan vara kanske 15 kortare än åkaren o en freeride minst 10cm längre, än åkaren alså.</p><p></p><p>argument 1 = RUSKIGT mycke fartstabilare vilket innebär att du drarifrån alla shortboards.</p><p>argument 2 = du får kantgrepp även på isen vilket aldrig är fel.</p><p>argument 3 = det är som en dröm i lösnö pga den betydligt större bärytan.</p><p>(mindre vetenskapliga argument ;-P)</p><p>argument 4 = den blir som ett jädra svänghjul i snurrarna så det blir alltid ett varv extra.</p><p>argument 5 = du får alla brudarna i liftkön, längden har betydelse.</p><p></p><p>ha en döbra vinter du också, o vem vet det kankse dykerupp en fe i backen o trollar på 20cm extra på din bräda. lycka till /Emax</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emil-Axelsson, post: 84968, member: 9438"] stackare! jag kan inte annat en gråta en skvätt för din skull, 156cm snyft. jag kör en 168 när jag vill jibba o åka tätskog men annars är det en tanker på 2 meter som gäller! jag kan lova dig att en 168 aldrig bli för lång det är bara en vanesak! puder på en 156a kan du ju glöma, dessutom är den ju så kort att du inte får upp någon fart till dina feta hopp och om du mot all förmodan skulle få det så kommer det knappt gå att landa på dina futtiga 30cm till tail! nu blev jag nästan lite otrevlig o det var ju inte meningen, jag vill bara rekomedera alla som någon gång tar några svängar utanför parken att köpa längre brädor. mina rekomendationer är att en jibbingbräda kan vara kanske 15 kortare än åkaren o en freeride minst 10cm längre, än åkaren alså. argument 1 = RUSKIGT mycke fartstabilare vilket innebär att du drarifrån alla shortboards. argument 2 = du får kantgrepp även på isen vilket aldrig är fel. argument 3 = det är som en dröm i lösnö pga den betydligt större bärytan. (mindre vetenskapliga argument ;-P) argument 4 = den blir som ett jädra svänghjul i snurrarna så det blir alltid ett varv extra. argument 5 = du får alla brudarna i liftkön, längden har betydelse. ha en döbra vinter du också, o vem vet det kankse dykerupp en fe i backen o trollar på 20cm extra på din bräda. lycka till /Emax [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bräda, vilken längd?? hjälp!
Tillbaka
Topp