Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
ny bräda...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Steam" data-source="post: 24329" data-attributes="member: 29018"><p>Hej New,</p><p>Ser att ni diskuterat lite bradsorter och bla har Burton varit pa tal. Du vill ha en brada som klarar det mesta och bra utanfor pisten. Jag har sjalv kort en del brador och Burton Custom hade jag under tva sasonger. Burton sjalva sager att den ar bra pa det mesta, och det ar den faktiskt. Den kan dock vara lite orolig om du kor fort i hard uppkord sno. Burton Frontier som nagon namde forut ar en ganska extrem brada, riktigt styv och om du vill kora mycket i losare sno sa kommer du inte kunna kanna "snokanslan". Den passar bast just for den akning som Johan Olofsson haller pa med, han aker visserligen mycket offpist, men pa ett satt som far oss andra att hapna. Men den ar grym om man just gillar harda plankor, som en tidigare inlaggare skrev. Det finns en hel del marken darute som ar bra, men om du vill ha en bra allroundbrada som funkar bra for det mesta, pist, hopp, lossno sa ar en Burton Custom fran forra aret ett bra alternativ. Extrem har ni diskuterat, jag har akt pa flera modeller och gillar dem.</p><p>Som sagt, det finns andra marken darute, sa fortsatt lyssna lite pa andras asikter. Lib Technology skulle vara intressant att titta till ocksa, tyvarr tror jag inte att de har nagon aterforsaljare i Sverige.</p><p></p><p>Just nu har jag en Option Signature som jag ar riktigt nojd med. Dock ar nosen ganska jamnstyv och gor att den flyter lite lustigt i lossno. Den har ett aningen styvare flex (sidled och langsled) an Custom som gor att man tar sej igenom lite hardare sno, och ar stabilare vid hogre fart pa hart underlag. </p><p></p><p>Titta in pa foljande sida <a href="http://www.snowboarderreview.com" target="_blank">http://www.snowboarderreview.com</a> for att fa lite mer tips.</p><p></p><p>Jag har stor forstaelse nar mina "bradbroder" valjer bradmarken av "ideologiska" sjal, men sjalv haller jag mej utanfor den diskussionen. Jag respekterar deras val.</p><p></p><p></p><p>Ride on Brother</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Steam, post: 24329, member: 29018"] Hej New, Ser att ni diskuterat lite bradsorter och bla har Burton varit pa tal. Du vill ha en brada som klarar det mesta och bra utanfor pisten. Jag har sjalv kort en del brador och Burton Custom hade jag under tva sasonger. Burton sjalva sager att den ar bra pa det mesta, och det ar den faktiskt. Den kan dock vara lite orolig om du kor fort i hard uppkord sno. Burton Frontier som nagon namde forut ar en ganska extrem brada, riktigt styv och om du vill kora mycket i losare sno sa kommer du inte kunna kanna "snokanslan". Den passar bast just for den akning som Johan Olofsson haller pa med, han aker visserligen mycket offpist, men pa ett satt som far oss andra att hapna. Men den ar grym om man just gillar harda plankor, som en tidigare inlaggare skrev. Det finns en hel del marken darute som ar bra, men om du vill ha en bra allroundbrada som funkar bra for det mesta, pist, hopp, lossno sa ar en Burton Custom fran forra aret ett bra alternativ. Extrem har ni diskuterat, jag har akt pa flera modeller och gillar dem. Som sagt, det finns andra marken darute, sa fortsatt lyssna lite pa andras asikter. Lib Technology skulle vara intressant att titta till ocksa, tyvarr tror jag inte att de har nagon aterforsaljare i Sverige. Just nu har jag en Option Signature som jag ar riktigt nojd med. Dock ar nosen ganska jamnstyv och gor att den flyter lite lustigt i lossno. Den har ett aningen styvare flex (sidled och langsled) an Custom som gor att man tar sej igenom lite hardare sno, och ar stabilare vid hogre fart pa hart underlag. Titta in pa foljande sida [URL]http://www.snowboarderreview.com[/URL] for att fa lite mer tips. Jag har stor forstaelse nar mina "bradbroder" valjer bradmarken av "ideologiska" sjal, men sjalv haller jag mej utanfor den diskussionen. Jag respekterar deras val. Ride on Brother [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
ny bräda...
Tillbaka
Topp