Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bräda
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 984614" data-attributes="member: 29149"><p>Begrunda önskemålet.</p><p></p><p>Ska man köra en kort bräda som är styv nog för stora hopp så kommer den att vara mkt bättre i OP om den är hybrid eller rocker. Så jkla stor skillnad är det inte I pist. OP så väljer jag någon rockervariant alla dagar och jag har kört på camber-parkbrädor som helt enkelt varit kass i lössnö.</p><p></p><p>Om du (TS) kan åka bräda, vilket det verkar som, så är det ingen större panik vad du köper så länge du satsar på något välbyggt och inte alltför billigt, för mjukt eller för hårt. Alla brädor uppför sig lite olika men det går relativt fort att anpassa sig. Självklart finns det en perfekt bräda för dig men utan att prova kan du aldrig veta innan. Ska man köra mkt på hårt underlag så skulle jag satsa på någon MTX-variant (även om det bromsar lite enligt mig).</p><p></p><p>Åter till bananen:</p><p>Bra carvsväng i farter kring 50-60km/h är inget problem med en banan, det handlar om balans. Man kan inte hänga på tailen men om man verkligen kan åka bräda så kan man definitivt hålla helt rent skär på den. Snabbare än så är den givetvis suboptimal pga mjukt flex och ffa korta längder. Åker man snabbare än 50km/h regelbundet så frågar man inte efter brädtips på FR och om man gör det så har man vett att säga att man åker pissfort och inte tänker ha den som allround.</p><p></p><p>Observera att jag fortfarande inte tror att bananen är din bästa bräda och personligen (3kg lättare) skulle jag aldrig skaffa en allround-bräda under 160 men det är för att jag prioriterar OP/BM.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 984614, member: 29149"] Begrunda önskemålet. Ska man köra en kort bräda som är styv nog för stora hopp så kommer den att vara mkt bättre i OP om den är hybrid eller rocker. Så jkla stor skillnad är det inte I pist. OP så väljer jag någon rockervariant alla dagar och jag har kört på camber-parkbrädor som helt enkelt varit kass i lössnö. Om du (TS) kan åka bräda, vilket det verkar som, så är det ingen större panik vad du köper så länge du satsar på något välbyggt och inte alltför billigt, för mjukt eller för hårt. Alla brädor uppför sig lite olika men det går relativt fort att anpassa sig. Självklart finns det en perfekt bräda för dig men utan att prova kan du aldrig veta innan. Ska man köra mkt på hårt underlag så skulle jag satsa på någon MTX-variant (även om det bromsar lite enligt mig). Åter till bananen: Bra carvsväng i farter kring 50-60km/h är inget problem med en banan, det handlar om balans. Man kan inte hänga på tailen men om man verkligen kan åka bräda så kan man definitivt hålla helt rent skär på den. Snabbare än så är den givetvis suboptimal pga mjukt flex och ffa korta längder. Åker man snabbare än 50km/h regelbundet så frågar man inte efter brädtips på FR och om man gör det så har man vett att säga att man åker pissfort och inte tänker ha den som allround. Observera att jag fortfarande inte tror att bananen är din bästa bräda och personligen (3kg lättare) skulle jag aldrig skaffa en allround-bräda under 160 men det är för att jag prioriterar OP/BM. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny bräda
Tillbaka
Topp