Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Ny eller Begagnad Tranciver? Förslag på modell?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 915497" data-attributes="member: 47541"><p>Inte helt enkelt. X och Y antennerna går ganska lätt att testa men då måste man också fastställa om man har någon frekvensavvikelse på den transceiver som sänder. Det är också något som påverkar räckvidden. Det kan man göra med Pieps DSP med den senaste programvaran.</p><p></p><p>Att testa Z-antennen däremot är inte helt givet eftersom de andra kommer att kicka in så fort lillen strular. Ber att få återkomma om detta men det bör kunna gå att ordna med en 4-6 meter lång plast/träkäpp. Frågan är bara hur man ska tolka resultatet..</p><p></p><p>Obs! Det får inte ersätta att man regelbundet skickar in sin transceiver på test, de flesta tillverkarna säger att de ska in vart 3:e år.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 915497, member: 47541"] Inte helt enkelt. X och Y antennerna går ganska lätt att testa men då måste man också fastställa om man har någon frekvensavvikelse på den transceiver som sänder. Det är också något som påverkar räckvidden. Det kan man göra med Pieps DSP med den senaste programvaran. Att testa Z-antennen däremot är inte helt givet eftersom de andra kommer att kicka in så fort lillen strular. Ber att få återkomma om detta men det bör kunna gå att ordna med en 4-6 meter lång plast/träkäpp. Frågan är bara hur man ska tolka resultatet.. Obs! Det får inte ersätta att man regelbundet skickar in sin transceiver på test, de flesta tillverkarna säger att de ska in vart 3:e år. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Ny eller Begagnad Tranciver? Förslag på modell?
Tillbaka
Topp