Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ny-gamla pjäxor, värma?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Flow" data-source="post: 1275034" data-attributes="member: 13681"><p>Jag har format både mina gamla X Max och X Pro själv utan problem (och även mina nya S/Pro men där gäller annat gradtal och tid). Har bara "bakat" ytterskon eftersom jag har formsprutade innerskor.</p><p>Ytterskon kan värmas i ugnen hemma på 120 grader C i 10 min, ta ut både innersko och sula innan. Stå sedan i 6 min i pjäxan med isatt sula och innersko med lätt beröring på plösen och böjda knän. Kyl sedan pjäxan för att den nya formen ska bli stabil. Har du tryckpunkter som du känner av, bygg på innerskon på utsatta ställen innan du sätter i den i den värmda ytterskon, jag brukar använda wellpapp i ett eller flera lager. som jag fäster med tejp. Använd handskar så du slipper bränna dig. </p><p>Hade kontakt med Salomon då jag inte lyckades helt första gången och fick svar att ytterskon formas om flera ggr.</p><p>Hittade en YT-video med bra instruktioner när jag gjorde det första gången, se länk. Lycka till!</p><p>[MEDIA=youtube]zuWwdE1a8OU:5[/MEDIA]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Flow, post: 1275034, member: 13681"] Jag har format både mina gamla X Max och X Pro själv utan problem (och även mina nya S/Pro men där gäller annat gradtal och tid). Har bara "bakat" ytterskon eftersom jag har formsprutade innerskor. Ytterskon kan värmas i ugnen hemma på 120 grader C i 10 min, ta ut både innersko och sula innan. Stå sedan i 6 min i pjäxan med isatt sula och innersko med lätt beröring på plösen och böjda knän. Kyl sedan pjäxan för att den nya formen ska bli stabil. Har du tryckpunkter som du känner av, bygg på innerskon på utsatta ställen innan du sätter i den i den värmda ytterskon, jag brukar använda wellpapp i ett eller flera lager. som jag fäster med tejp. Använd handskar så du slipper bränna dig. Hade kontakt med Salomon då jag inte lyckades helt första gången och fick svar att ytterskon formas om flera ggr. Hittade en YT-video med bra instruktioner när jag gjorde det första gången, se länk. Lycka till! [MEDIA=youtube]zuWwdE1a8OU:5[/MEDIA] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ny-gamla pjäxor, värma?
Tillbaka
Topp