Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ny i offpisten, hur mycket utrustning behövs?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kalle_Luzern" data-source="post: 1259704" data-attributes="member: 121331"><p>Det jag menade var att om man har en ska man ha den redo för användning jämt. Inte något som man tar fram för att man tycker ett åk är på gränsen men ok med airbag.</p><p></p><p>Vad gäller transceiver blir jag sur om någon frågar om jag har den på. Åker 100% av tiden med den på, ska vara vanan anser jag. Även om det är isig glaciärpist i oktober med noll chans till offpist. Ser stor risk med folk som lämnar grejorna hemma hälften av tiden, lätt att bli med dragen om det trots allt är bättre förhållanden än man trodde när man klädde sig på morgonen och så är man plötsligt där man inte trodde man skulle hamna utan rätt utrustning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kalle_Luzern, post: 1259704, member: 121331"] Det jag menade var att om man har en ska man ha den redo för användning jämt. Inte något som man tar fram för att man tycker ett åk är på gränsen men ok med airbag. Vad gäller transceiver blir jag sur om någon frågar om jag har den på. Åker 100% av tiden med den på, ska vara vanan anser jag. Även om det är isig glaciärpist i oktober med noll chans till offpist. Ser stor risk med folk som lämnar grejorna hemma hälften av tiden, lätt att bli med dragen om det trots allt är bättre förhållanden än man trodde när man klädde sig på morgonen och så är man plötsligt där man inte trodde man skulle hamna utan rätt utrustning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ny i offpisten, hur mycket utrustning behövs?
Tillbaka
Topp