Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ny lätt setup med åkglädje
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1087812" data-attributes="member: 80520"><p>Men å andra sidan är det ingen skillnad på en traditionell tech och kingpin på skidor det breddsegmentet som talas om. För att den bindningen ska börja spela roll snackar vi skidor med 110+ midja. Åtminstone är det min erfarenhet.</p><p></p><p>Beast skulle jag skippa helt, den bindningen kan numera anses vara fullständigt utdaterad. Ett bra proof of concept som haft sin plats, men inte längre särskilt aktuell. Hellre radical 2.0 i det läget i min mening.</p><p></p><p>Jag har fortfarande inte riktigt blivit klok på exakt vad det är du är ute efter? Vill du ha en riktig tursetup med en bindning som "matchar" den typen av åkning och aktivitet som t ex zero g 85 är gjord för så verkar det heltknasigt att välja en bindning som väger ungefär 2/3 så mycket som skidan! Para istället en sån setup med något betydligt lättare, det är ju inte svårt att komma under 200 gram för en fullt adekvat bindning för en skida i det breddsegmentet. Även på en skida typ salomon-skidan du listade där med ~105-midja skulle jag föredra en speed radical, eller fritschi vipec (eller tecton) på. Och om du verkligen vill ha det säkraste techbindningskortet är det fritschi tecton som gäller.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1087812, member: 80520"] Men å andra sidan är det ingen skillnad på en traditionell tech och kingpin på skidor det breddsegmentet som talas om. För att den bindningen ska börja spela roll snackar vi skidor med 110+ midja. Åtminstone är det min erfarenhet. Beast skulle jag skippa helt, den bindningen kan numera anses vara fullständigt utdaterad. Ett bra proof of concept som haft sin plats, men inte längre särskilt aktuell. Hellre radical 2.0 i det läget i min mening. Jag har fortfarande inte riktigt blivit klok på exakt vad det är du är ute efter? Vill du ha en riktig tursetup med en bindning som "matchar" den typen av åkning och aktivitet som t ex zero g 85 är gjord för så verkar det heltknasigt att välja en bindning som väger ungefär 2/3 så mycket som skidan! Para istället en sån setup med något betydligt lättare, det är ju inte svårt att komma under 200 gram för en fullt adekvat bindning för en skida i det breddsegmentet. Även på en skida typ salomon-skidan du listade där med ~105-midja skulle jag föredra en speed radical, eller fritschi vipec (eller tecton) på. Och om du verkligen vill ha det säkraste techbindningskortet är det fritschi tecton som gäller. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ny lätt setup med åkglädje
Tillbaka
Topp