Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny medlem med några brädfrågor :)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaskar" data-source="post: 828819" data-attributes="member: 66286"><p>Tjena,</p><p></p><p>Välkommen till Freeride. Skönt att höra att du lägger ner hyrbiten och tar tag i saker på allvar <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p></p><p>Som gammal brädräv, 20 år sisådär, har jag en fäbless för längre brädor. Men jag började på kortare saker, har gått från 154 till 166(186 lång, 1 deciton). En kortare bräda blir enklare att sprätta runt med och det låter ju som att det är huvudsysslan för dig. </p><p></p><p>Om du på dina 10 dagar inte kommer att stöta på särskilt mycket puder så blir extra centimeter inte mycket värt. Men om du hittar daff-daff så oroa dig inte för det, det GÅR att åka puder på en 154. Det är när alla dina 4 av dina 10 dagar är puderdagar, och när du är för gammal för att leka och lägger ettor från topp till dal, som du ska börja gå mot längre brädor.</p><p></p><p>Vilken modell du ska välja är en magkänsla. Har du hittat något som du tycker känns bra så go for it. Lägger man en massa pengar brukar man tycka det är bra oavsett (erfarenhet från en som var skitnöjd med sin Ride twintip med overhead-flex och Horseshoe-bindningar <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /> )</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaskar, post: 828819, member: 66286"] Tjena, Välkommen till Freeride. Skönt att höra att du lägger ner hyrbiten och tar tag i saker på allvar :) Som gammal brädräv, 20 år sisådär, har jag en fäbless för längre brädor. Men jag började på kortare saker, har gått från 154 till 166(186 lång, 1 deciton). En kortare bräda blir enklare att sprätta runt med och det låter ju som att det är huvudsysslan för dig. Om du på dina 10 dagar inte kommer att stöta på särskilt mycket puder så blir extra centimeter inte mycket värt. Men om du hittar daff-daff så oroa dig inte för det, det GÅR att åka puder på en 154. Det är när alla dina 4 av dina 10 dagar är puderdagar, och när du är för gammal för att leka och lägger ettor från topp till dal, som du ska börja gå mot längre brädor. Vilken modell du ska välja är en magkänsla. Har du hittat något som du tycker känns bra så go for it. Lägger man en massa pengar brukar man tycka det är bra oavsett (erfarenhet från en som var skitnöjd med sin Ride twintip med overhead-flex och Horseshoe-bindningar :) ) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny medlem med några brädfrågor :)
Tillbaka
Topp