Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny medlem med några brädfrågor :)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Middle_H" data-source="post: 828822" data-attributes="member: 103617"><p>Tja! Förstår vad du menar. Är en hel del sätta sig in i för den nyinvigde. Tycker dock att du verkar ha dragit en helt rimlig slutsats angående brädlängd i alla fall. Mina mått är 180 cm 75 pannor och jag kör på en 158 bräda. Har fattat det som att många här på Freeride verkar föredra kortare brädor i allmänhet men runt 155 (lekfullare) < 160 (aggressivare) är nog vad du ska ha om du vill köra mest pist. Däremot tror jag inte att du absolut måste köra wide. Mina båtar är 43or och de fungerar med stor marginal alldeles utmärkt på en vanlig (alltså icke wide) bräda. Finns specifikationer för varje brädmodell på respektive tillverkares hemsida. Där står alltid rekommenderad skostorlek så stäm av där eller skicka ett mejl till dem om du är osäker.</p><p></p><p>Vet inget om just de brädor du har länkat till men såg att de hade negativt spann (Rocker), som kan vara värt att ta i beaktning när du väljer bräda. (<a href="http://snowhoes.blogspot.com/2010/03/boardtech-101-shapes.html" target="_blank">http://snowhoes.blogspot.com/2010/03/boardtech-101-shapes.html</a></p><p><a href="http://www.shorelinesnowboards.com/snowboard-blog/2009/08/27/the-snowboard-camber-vs-rocker-debate/" target="_blank">http://www.shorelinesnowboards.com/snowboard-blog/2009/08/27/the-snowboard-camber-vs-rocker-debate/</a>)</p><p></p><p>Lycka till ute i djungeln!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Middle_H, post: 828822, member: 103617"] Tja! Förstår vad du menar. Är en hel del sätta sig in i för den nyinvigde. Tycker dock att du verkar ha dragit en helt rimlig slutsats angående brädlängd i alla fall. Mina mått är 180 cm 75 pannor och jag kör på en 158 bräda. Har fattat det som att många här på Freeride verkar föredra kortare brädor i allmänhet men runt 155 (lekfullare) < 160 (aggressivare) är nog vad du ska ha om du vill köra mest pist. Däremot tror jag inte att du absolut måste köra wide. Mina båtar är 43or och de fungerar med stor marginal alldeles utmärkt på en vanlig (alltså icke wide) bräda. Finns specifikationer för varje brädmodell på respektive tillverkares hemsida. Där står alltid rekommenderad skostorlek så stäm av där eller skicka ett mejl till dem om du är osäker. Vet inget om just de brädor du har länkat till men såg att de hade negativt spann (Rocker), som kan vara värt att ta i beaktning när du väljer bräda. ([URL]http://snowhoes.blogspot.com/2010/03/boardtech-101-shapes.html[/URL] [URL]http://www.shorelinesnowboards.com/snowboard-blog/2009/08/27/the-snowboard-camber-vs-rocker-debate/[/URL]) Lycka till ute i djungeln! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny medlem med några brädfrågor :)
Tillbaka
Topp