Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny medlem med några brädfrågor :)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="magnusericsson" data-source="post: 829109" data-attributes="member: 90666"><p>Hejsan nykomling! <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /></p><p></p><p>Skillnaden mellan rocker och camber är såklart spannet (kolla shorelinelänken som "middle_h" länkade.)</p><p>Sedan flyter en rocker på lite bättre i puder och dina pressar på boxar och rails blir stabilare.</p><p>Om du således inte kommer att köra varken park eller puder så skulle jag garanterat köra på en traditonell camber!</p><p></p><p>För övrigt så hade jag inte kört på Burton någon dag i veckan, tänker aldrig utnyttja några människor som är så pengagalna att de helt glömmer bort snowboardkulturen. De snor ideer från andra märken och sätter det i deras brädor och påstår att de har kommit på det. Never ever i alla fall för mig.</p><p></p><p>Så till brädfronten. Jag tycker att du ska kolla lite noggrannare på denna <a href="http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=16580&ProductDetailId=105560," target="_blank">http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=16580&ProductDetailId=105560,</a> sjukligt bra bräda för pengarna och en bra flex för hopp, rails, piståkning och puder. Traditionell camber, bra längd (är själv 185 cm och kör med 153 cm och tycker att det funkar mycket bra), allmänt rolig bräda (åtminstone förra årets modell.)</p><p>Annars så kan jag rekommendera märken så som Endeavor, Signal, Smokin' och Yes.</p><p></p><p>Hoppas du hittar vad du söker ute i snowboarddjungeln. <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="magnusericsson, post: 829109, member: 90666"] Hejsan nykomling! ;) Skillnaden mellan rocker och camber är såklart spannet (kolla shorelinelänken som "middle_h" länkade.) Sedan flyter en rocker på lite bättre i puder och dina pressar på boxar och rails blir stabilare. Om du således inte kommer att köra varken park eller puder så skulle jag garanterat köra på en traditonell camber! För övrigt så hade jag inte kört på Burton någon dag i veckan, tänker aldrig utnyttja några människor som är så pengagalna att de helt glömmer bort snowboardkulturen. De snor ideer från andra märken och sätter det i deras brädor och påstår att de har kommit på det. Never ever i alla fall för mig. Så till brädfronten. Jag tycker att du ska kolla lite noggrannare på denna [URL]http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=16580&ProductDetailId=105560,[/URL] sjukligt bra bräda för pengarna och en bra flex för hopp, rails, piståkning och puder. Traditionell camber, bra längd (är själv 185 cm och kör med 153 cm och tycker att det funkar mycket bra), allmänt rolig bräda (åtminstone förra årets modell.) Annars så kan jag rekommendera märken så som Endeavor, Signal, Smokin' och Yes. Hoppas du hittar vad du söker ute i snowboarddjungeln. :) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny medlem med några brädfrågor :)
Tillbaka
Topp