Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Ny Olympialift: VM 8:an
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MS_Truespin" data-source="post: 224772" data-attributes="member: 45773"><p>Härligt att dem avskaffar den gamla fyrstolen. Den är ju nostalgisk, men de långa köerna som brukade bildas där kring halv 11 tiden vid storhelger var väldigt irriterande. Hoppas att det blir så att köerna minskar rejält så man får ut mer av sin åkning.</p><p></p><p>Iofs så brukar jag inte hänga så mycket vid Olympiaområdet då jag tycker åkningen där är väldigt tråkig. Jag kör alltid väster eller öster om Åre. Överlägset skönast åkning där.</p><p></p><p>Men innan denna vintern hade jag skräck för Kabinbanan(!) så jag var tvungen att ta Olympialiftarna upp till skutan, vilket givetvis är en fördröjning och en omväg. Men denna vintern pallade jag åka Kabinen igen och nu har jag ingen skräck för den (förhoppningsvis).</p><p></p><p>Har den nya liften kommit på plats?</p><p></p><p>Den har flyttats 10 meter västerut, blir den då i direkt anslutning till Gondolen? Det skulle ju faktiskt vara perfekt. Då kan man ha två ingångar. En där man kommer direkt från Olympialiften (flera entréer) och en ingång från väster, där folk som kommer från Rödkulle och World Cup kan ta Gondolen direkt och fylla på i de hytter som inte är fulla efter påfyllning från Olympialiften.</p><p></p><p>Skulle vart mycket bra. Så slipper vi bekymmer om köer osv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MS_Truespin, post: 224772, member: 45773"] Härligt att dem avskaffar den gamla fyrstolen. Den är ju nostalgisk, men de långa köerna som brukade bildas där kring halv 11 tiden vid storhelger var väldigt irriterande. Hoppas att det blir så att köerna minskar rejält så man får ut mer av sin åkning. Iofs så brukar jag inte hänga så mycket vid Olympiaområdet då jag tycker åkningen där är väldigt tråkig. Jag kör alltid väster eller öster om Åre. Överlägset skönast åkning där. Men innan denna vintern hade jag skräck för Kabinbanan(!) så jag var tvungen att ta Olympialiftarna upp till skutan, vilket givetvis är en fördröjning och en omväg. Men denna vintern pallade jag åka Kabinen igen och nu har jag ingen skräck för den (förhoppningsvis). Har den nya liften kommit på plats? Den har flyttats 10 meter västerut, blir den då i direkt anslutning till Gondolen? Det skulle ju faktiskt vara perfekt. Då kan man ha två ingångar. En där man kommer direkt från Olympialiften (flera entréer) och en ingång från väster, där folk som kommer från Rödkulle och World Cup kan ta Gondolen direkt och fylla på i de hytter som inte är fulla efter påfyllning från Olympialiften. Skulle vart mycket bra. Så slipper vi bekymmer om köer osv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Ny Olympialift: VM 8:an
Tillbaka
Topp