Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny parkbräda - Vilken?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rydellen" data-source="post: 347965" data-attributes="member: 59533"><p>En rekommendation om du vill ha en lite styvare parkbräda som går att trycka ifrån med i pisten är Forum Destroyer. Jag är verkligen kanonnöjd med min, älskar den radiala sidecuten..Tycker mig inte förlora någon kick i svängarna trots den alls. Och i parken är en riktigt twin helt klart att föredra...Angående längden är en riktigt kort sjukt mycket enklare att spinna och ha kontroll över. Du är ganska lång iofs...Men jag skulle säga att du absolut inte ska ha längre än 160 i vilket fall. Runt 158 i park blir bra! Min är 156 och jag är 176cm 78kg. Men om jag inte ville köpa en bräda som klarar av de stora hoppen utan mer för rails och mindre hopp skulle jag tagit 154 typ. För kort påverkar svängandet i pisten en del men som sagt för dig: Mellan 156-160cm och en styvare bräda än en railbräda som tex: Burton Dominant. Skulle kunna sålt min Forum men gillar den för mycket!</p><p></p><p>btw, vill du ha ett udda märke och vara coolast på berget är stepchild att rekommendera. Men vad jag vet bryr du dig inte så mycket om utseende va? ;D</p><p></p><p>Mvh Emil</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rydellen, post: 347965, member: 59533"] En rekommendation om du vill ha en lite styvare parkbräda som går att trycka ifrån med i pisten är Forum Destroyer. Jag är verkligen kanonnöjd med min, älskar den radiala sidecuten..Tycker mig inte förlora någon kick i svängarna trots den alls. Och i parken är en riktigt twin helt klart att föredra...Angående längden är en riktigt kort sjukt mycket enklare att spinna och ha kontroll över. Du är ganska lång iofs...Men jag skulle säga att du absolut inte ska ha längre än 160 i vilket fall. Runt 158 i park blir bra! Min är 156 och jag är 176cm 78kg. Men om jag inte ville köpa en bräda som klarar av de stora hoppen utan mer för rails och mindre hopp skulle jag tagit 154 typ. För kort påverkar svängandet i pisten en del men som sagt för dig: Mellan 156-160cm och en styvare bräda än en railbräda som tex: Burton Dominant. Skulle kunna sålt min Forum men gillar den för mycket! btw, vill du ha ett udda märke och vara coolast på berget är stepchild att rekommendera. Men vad jag vet bryr du dig inte så mycket om utseende va? ;D Mvh Emil [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny parkbräda - Vilken?
Tillbaka
Topp