Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ny pjäxa klämmer
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="iLd0tt0re" data-source="post: 987631" data-attributes="member: 121682"><p>Tycker att 26 låter lite väl litet om du har 42-43 i vanliga skor. I ganska många fall är det dessutom bara innerskon som skiljer hel- & halvstorlekarna.</p><p></p><p>Jag har ett par för i år nya Dalbello Scorpion SF130 som jag köpte i 26.5. Har normalt 42 och högerfoten är större. </p><p></p><p>Vid inköp så breddades tåboxen på bägge pjäxorna samt att man lästade lite för bredd på höger fot. Sedan bakades innerskon. Men det här med pjäxor är svårt. Först nu efter 5 skiddagar börjar jag få en känsla för var höger pjäxa måste lästas ytterligare för att det ska bli riktigt bra. Jag räknar med ett par vändor till alpingaraget innan jag är helt nöjd. Vänster pjäxa är dock "fulländad".</p><p></p><p>Jag delar FF:s uppfattning om att det är bättre att välja en för liten pjäxa och sedan anpassa den tillsammans med en bootfitter. Förra året åkte jag med för stora pjäxor (27.5) vilket stundtals var komfortabelt men å andra sidan var hälgreppet inte det bästa och jag tvingades spänna åt så förbannat för att hålla foten någorlunda på plats = ont i foten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="iLd0tt0re, post: 987631, member: 121682"] Tycker att 26 låter lite väl litet om du har 42-43 i vanliga skor. I ganska många fall är det dessutom bara innerskon som skiljer hel- & halvstorlekarna. Jag har ett par för i år nya Dalbello Scorpion SF130 som jag köpte i 26.5. Har normalt 42 och högerfoten är större. Vid inköp så breddades tåboxen på bägge pjäxorna samt att man lästade lite för bredd på höger fot. Sedan bakades innerskon. Men det här med pjäxor är svårt. Först nu efter 5 skiddagar börjar jag få en känsla för var höger pjäxa måste lästas ytterligare för att det ska bli riktigt bra. Jag räknar med ett par vändor till alpingaraget innan jag är helt nöjd. Vänster pjäxa är dock "fulländad". Jag delar FF:s uppfattning om att det är bättre att välja en för liten pjäxa och sedan anpassa den tillsammans med en bootfitter. Förra året åkte jag med för stora pjäxor (27.5) vilket stundtals var komfortabelt men å andra sidan var hälgreppet inte det bästa och jag tvingades spänna åt så förbannat för att hålla foten någorlunda på plats = ont i foten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ny pjäxa klämmer
Tillbaka
Topp