Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny setup (bräda + bindningar)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="maxter" data-source="post: 516628" data-attributes="member: 91562"><p>Ja, hoppas kunna skrapa ihop pengar till en ny setup nu till våren senast, och tänkte att det är lika bra att vara ute i god tid med lite research. Förväntar mig inte att någon annan ska göra hela jobbet åt mig, men lite pointers skulle vara trevligt då jag är rätt rejält grön i utrustningsväg.</p><p></p><p>Jag är 179cm lång, väger inte mer än 55-60kg (ja jag är jättesmal, get over it) och har ett par 32 Exus boots stl. 9 (?) från förra året som jag inte har några tankar på att släppa än.</p><p>Jag åker i pist och lattjar lite i småhopp och sånt så gott det går, offpist när jag får möjlighet (vilket dock inte är särskilt ofta, så ingen jättehög prioritet), och gör mitt bästa i parken (boxar, gröna-blå hopp, inga big-airs direkt) kanske 30-40% av tiden. Jag är helt värdelös på att åka switch/fakie (kalla det vad ni vill, fel tråd för diskussion :P), men jag tänker absolut lära mig det, så det vill jag ta hänsyn till.</p><p></p><p>Jag är inget proffs men inte heller någon nybörjare, och jag vill såklart ha grejer att "växa" i och som håller ett tag. Jag har 8-dagarskort i år, nästa år blir det förhoppningsvis säsongskort, så jag tänker åka en del, eller så mycket jag hinner med.</p><p></p><p>Sååå... Vill ha en ganska allround-setup, gärna så balanserat som möjligt tänker jag, säg gärna emot om ni tycker jag har fel utifrån min åkning.</p><p></p><p>Budget: Säg runt 6000kr i nypris så håller jag tummarna på att få eventuella förslag billigare på rea.</p><p></p><p></p><p>Jag har kikat på lite olika setuper men vill gärna få lite fräscha idéer utan att jag leder in er på något förutbestämt spår, så jag håller in med dom ett tag till. <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p></p><p></p><p>/Johan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="maxter, post: 516628, member: 91562"] Ja, hoppas kunna skrapa ihop pengar till en ny setup nu till våren senast, och tänkte att det är lika bra att vara ute i god tid med lite research. Förväntar mig inte att någon annan ska göra hela jobbet åt mig, men lite pointers skulle vara trevligt då jag är rätt rejält grön i utrustningsväg. Jag är 179cm lång, väger inte mer än 55-60kg (ja jag är jättesmal, get over it) och har ett par 32 Exus boots stl. 9 (?) från förra året som jag inte har några tankar på att släppa än. Jag åker i pist och lattjar lite i småhopp och sånt så gott det går, offpist när jag får möjlighet (vilket dock inte är särskilt ofta, så ingen jättehög prioritet), och gör mitt bästa i parken (boxar, gröna-blå hopp, inga big-airs direkt) kanske 30-40% av tiden. Jag är helt värdelös på att åka switch/fakie (kalla det vad ni vill, fel tråd för diskussion :P), men jag tänker absolut lära mig det, så det vill jag ta hänsyn till. Jag är inget proffs men inte heller någon nybörjare, och jag vill såklart ha grejer att "växa" i och som håller ett tag. Jag har 8-dagarskort i år, nästa år blir det förhoppningsvis säsongskort, så jag tänker åka en del, eller så mycket jag hinner med. Sååå... Vill ha en ganska allround-setup, gärna så balanserat som möjligt tänker jag, säg gärna emot om ni tycker jag har fel utifrån min åkning. Budget: Säg runt 6000kr i nypris så håller jag tummarna på att få eventuella förslag billigare på rea. Jag har kikat på lite olika setuper men vill gärna få lite fräscha idéer utan att jag leder in er på något förutbestämt spår, så jag håller in med dom ett tag till. :) /Johan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny setup (bräda + bindningar)
Tillbaka
Topp