Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Ny skidanläggning i Norge!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="stojje" data-source="post: 880883" data-attributes="member: 26138"><p>Var på topptur i Beiarn i helgen. Brukar dra dit några dagar på våren varje år för att det är sån fantastisk skidåkning. Vi gick och småpratade om vilken fantastisk miljö det här vore för en skidanläggning medan vi hudade upp mot Leirotinden 1470möh. Janne kläcker ur sig att han sett nåt på freeride om nån ny skidort i Nordnorge. Nu när vi kommit hem hittade jag ju den här tråden och det visar sig att det handlar om exakt samma topp som vi gått upp på både nu och ett par gånger tidigare. Jag kan bara bekräfta att om det blir en skidanäggning här så kommer det inte att finnas något motstycke innom 250 mil. Det finns ett tiotal toppar mellan 12-1600 m i området. Just runt Leirotoppen finns det andra toppar mellan 14-1600 meter. Åkningen är pang på 1200 meter rätt upp, -eller ner. glaciären ger ca 500m fallhöjd. På Svartisen några kilometer bort snöar det ca 14 meter per år. Att jämföra med alperna är inte rättvist men ätt jämföra med British Columbia går alldeles utmätkt. Jag har sagt sen tidigare att topparna påminner om Whistler fast med mindre träd. Blir skidorten verklighet är det bara att gratulera nordnorge och norra Sverige</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="stojje, post: 880883, member: 26138"] Var på topptur i Beiarn i helgen. Brukar dra dit några dagar på våren varje år för att det är sån fantastisk skidåkning. Vi gick och småpratade om vilken fantastisk miljö det här vore för en skidanläggning medan vi hudade upp mot Leirotinden 1470möh. Janne kläcker ur sig att han sett nåt på freeride om nån ny skidort i Nordnorge. Nu när vi kommit hem hittade jag ju den här tråden och det visar sig att det handlar om exakt samma topp som vi gått upp på både nu och ett par gånger tidigare. Jag kan bara bekräfta att om det blir en skidanäggning här så kommer det inte att finnas något motstycke innom 250 mil. Det finns ett tiotal toppar mellan 12-1600 m i området. Just runt Leirotoppen finns det andra toppar mellan 14-1600 meter. Åkningen är pang på 1200 meter rätt upp, -eller ner. glaciären ger ca 500m fallhöjd. På Svartisen några kilometer bort snöar det ca 14 meter per år. Att jämföra med alperna är inte rättvist men ätt jämföra med British Columbia går alldeles utmätkt. Jag har sagt sen tidigare att topparna påminner om Whistler fast med mindre träd. Blir skidorten verklighet är det bara att gratulera nordnorge och norra Sverige [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Ny skidanläggning i Norge!
Tillbaka
Topp