Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Ny Skidanläggning I Sverige! 12 liftar! 45 backar!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 475815" data-attributes="member: 83225"><p>Sant att det itne är idre fjäll som ligger bakom men kan tänka mig att entreprenörsandan som spirat i byn iom projektet nu smittat av sig en del. Problemet är väl bara att det inom en inte allt för stor omnejd redan finns fjätervålen och lofsdalen också. Och de är väl lite åt idres håll. Många skulle väl hävda att fjätervålen är mer hardcore men jag tycker mest att det är kallt (skugga i stort sett hela dan) och sega släpliftar. </p><p></p><p>Nipfjället känns tyvärr inte hel optimalt som skidberg med tanke på dess form. När man däremot tittar på städjan så känns det som att ett antal random utvalda människor här hade räckt för att kunna designa sveriges bästa skidåkning. Berget är ju liksom skapt för grym skidåkning... Dessutom har vi en hel solsluttning. Vilket även ger att man kunde få grym offpist på skuggsidan under våren när snön smälter för mycket på solsidan</p><p></p><p>Ingen som känner till några planer på att annars börja med Cat-skiing eller liknande på städjan?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 475815, member: 83225"] Sant att det itne är idre fjäll som ligger bakom men kan tänka mig att entreprenörsandan som spirat i byn iom projektet nu smittat av sig en del. Problemet är väl bara att det inom en inte allt för stor omnejd redan finns fjätervålen och lofsdalen också. Och de är väl lite åt idres håll. Många skulle väl hävda att fjätervålen är mer hardcore men jag tycker mest att det är kallt (skugga i stort sett hela dan) och sega släpliftar. Nipfjället känns tyvärr inte hel optimalt som skidberg med tanke på dess form. När man däremot tittar på städjan så känns det som att ett antal random utvalda människor här hade räckt för att kunna designa sveriges bästa skidåkning. Berget är ju liksom skapt för grym skidåkning... Dessutom har vi en hel solsluttning. Vilket även ger att man kunde få grym offpist på skuggsidan under våren när snön smälter för mycket på solsidan Ingen som känner till några planer på att annars börja med Cat-skiing eller liknande på städjan? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Ny Skidanläggning I Sverige! 12 liftar! 45 backar!
Tillbaka
Topp