Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny snowboard
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sebmacahan" data-source="post: 1317763" data-attributes="member: 189640"><p>Vilken typ av backar åker du? Dvs, vilka system.</p><p>Jag har ungefär samma specs som du förutom att jag inte vet hur stora fötter du har.</p><p></p><p>Här är mina åsikter och inga ”sanningar” eftersom de är personlig åsikt.</p><p></p><p>Jag har en flagship och den är bra på mkt men ganska död och kräver att man följer med brädan i svängen snarare än svänger med den. Den är dessutom faktiskt ingen höjdare när det är is jämfört med andra brädor jag har.</p><p>Bäst när det är riktigt stökigt och jäkligt.</p><p></p><p>Har haft en lib rig och den är ganska lik flagship på det sättet att den inte är så energisk heller. Men bra bräda och känns smooth. Går att svänga precis som man vill. Bra men seg delayed pop.</p><p></p><p>Jag har en bräda som är kanon på mkt men inte bra på tajta svängar. Den har däremot allt du beskriver. En Tur Buteo 152. Stabil när det är stök. Och grym på is. Kalaskvick och flyter bra i pow. Svinjobbig att åka switch med för den är hookig i tailen IMO. Bra resortbräda där det finns utrymme i pisten.</p><p></p><p>Jag har en bräda som carvear allt jag vill och det är en United shapes deep reach 153. Den är däremot lite stiff om man inte har mjukare bindningar på den IMO. Union falcor på den är fantastiskt kul. Körde den så sent som idag.</p><p></p><p>United shapes horizon kan vara ett bra alternativ om bredden funkar med dina boots.</p><p></p><p>Strandas biru har jag inte testat annars är den i 150 jäkligt intressant enligt mig. Många strandabrädor är för styva torsionellt för min smak.</p><p></p><p>FYI, jag har bara puderbrädor(och fler än dom jag radat upp) som också carvear bra. Andra brädor intresserar mig inte.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sebmacahan, post: 1317763, member: 189640"] Vilken typ av backar åker du? Dvs, vilka system. Jag har ungefär samma specs som du förutom att jag inte vet hur stora fötter du har. Här är mina åsikter och inga ”sanningar” eftersom de är personlig åsikt. Jag har en flagship och den är bra på mkt men ganska död och kräver att man följer med brädan i svängen snarare än svänger med den. Den är dessutom faktiskt ingen höjdare när det är is jämfört med andra brädor jag har. Bäst när det är riktigt stökigt och jäkligt. Har haft en lib rig och den är ganska lik flagship på det sättet att den inte är så energisk heller. Men bra bräda och känns smooth. Går att svänga precis som man vill. Bra men seg delayed pop. Jag har en bräda som är kanon på mkt men inte bra på tajta svängar. Den har däremot allt du beskriver. En Tur Buteo 152. Stabil när det är stök. Och grym på is. Kalaskvick och flyter bra i pow. Svinjobbig att åka switch med för den är hookig i tailen IMO. Bra resortbräda där det finns utrymme i pisten. Jag har en bräda som carvear allt jag vill och det är en United shapes deep reach 153. Den är däremot lite stiff om man inte har mjukare bindningar på den IMO. Union falcor på den är fantastiskt kul. Körde den så sent som idag. United shapes horizon kan vara ett bra alternativ om bredden funkar med dina boots. Strandas biru har jag inte testat annars är den i 150 jäkligt intressant enligt mig. Många strandabrädor är för styva torsionellt för min smak. FYI, jag har bara puderbrädor(och fler än dom jag radat upp) som också carvear bra. Andra brädor intresserar mig inte. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny snowboard
Tillbaka
Topp