Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny snowboard
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sCaz" data-source="post: 824736" data-attributes="member: 92637"><p>Farligt med hur cambern är på brädorna nuförtiden. Brädan du länkar till är en Nitro-bräda, vilket är ett bra märke. Jag har jag inte provat och inte läst något om brädan du länkar till men ser att den har "gullwing camber" vilket betyder att den är som en "vanlig bräda" (sur smiley sett från sidan) i topp och tail medan den har reverse camber mellan bindningarna (glad smiley sett från sidan). Bra tanke och det funkar kanske bra, men är nog inte för alla.</p><p></p><p>Jag provade en massa av 2011'as rockerbrädor från de flesta stora tillverkare förra året och några av dom anser jag mig faktiskt kunna slänga på en brasa, skratta åt och glömma bort. Jag tror bästa är att prova olika brädor nu när "varenda bräda" är så fruktansvärt olika. Förr handlade det mest om en hård eller mjuk bräda, det är mer komplicerat nu. Förståligt är det svårt att prova ett 10-tal brädor så för att göra det enkelt. Googla lite, har brädan fått bra recensioner på flera ställen så köp den. Det är enkelt att sälja en bräda begagnat även om det ger lite pengaförlust.</p><p></p><p>Mvh</p><p>Peter</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sCaz, post: 824736, member: 92637"] Farligt med hur cambern är på brädorna nuförtiden. Brädan du länkar till är en Nitro-bräda, vilket är ett bra märke. Jag har jag inte provat och inte läst något om brädan du länkar till men ser att den har "gullwing camber" vilket betyder att den är som en "vanlig bräda" (sur smiley sett från sidan) i topp och tail medan den har reverse camber mellan bindningarna (glad smiley sett från sidan). Bra tanke och det funkar kanske bra, men är nog inte för alla. Jag provade en massa av 2011'as rockerbrädor från de flesta stora tillverkare förra året och några av dom anser jag mig faktiskt kunna slänga på en brasa, skratta åt och glömma bort. Jag tror bästa är att prova olika brädor nu när "varenda bräda" är så fruktansvärt olika. Förr handlade det mest om en hård eller mjuk bräda, det är mer komplicerat nu. Förståligt är det svårt att prova ett 10-tal brädor så för att göra det enkelt. Googla lite, har brädan fått bra recensioner på flera ställen så köp den. Det är enkelt att sälja en bräda begagnat även om det ger lite pengaförlust. Mvh Peter [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny snowboard
Tillbaka
Topp