Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ny Suunto klocka
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sampan" data-source="post: 545394" data-attributes="member: 12641"><p>För någon månad sedan fick jag ett mail från Suunto där man kunde anmäla sitt intresse som "produkttestare" för en ny serie klockor som ska lanseras under 2009. Vad det var för klockor och hur de såg ut var hemligt men någon form av "äventyrsklocka" förstod jag att det var. Man skulle ange vad man har för intressen samt vilka forum man tänkte skriva på angående sina intryck av klockan. Som tack för hjälpen får man sedan behålla klockan. I förra veckan fick jag ett mail från Suunto som meddelade att jag var en av de som blivit utvalda. Kul. I tisdags (26 maj) anlände ett paket innehållande en klocka och en riktigt snygg tröja.</p><p></p><p>Efter att jag fått besked om att jag hade blivit utvald så började jag fundera på vad det var för klocka dom skulle levereras. Förväntningarna var väldigt höga måste jag säga. Jag såg framför mig en riktig värsting med GPS, pulsmätare, höjdmätare med fler funktioner. Detta med tanke på hur hemligt allt var.</p><p></p><p>När jag öppnade paketet så låg där en box innehållande en Suunto Elementum Terra. Klockan var riktigt snygg men inte vara den fantastiska produkt som jag förväntat mig. Elementum serien är nämligen Suuntos intåg på det mer exklusiva och eleganta området. Tydligen kommer listpriset att hamna på runt USD 1 000 när klockorna släpps på marknaden. Klockan är snygg, ja riktigt snygg för att vara digital, men en äventyrsklocka är det inte enligt mig. Den har en alldeles för exklusiv look för det. Det är en digital klocka med fyra raders informationsdisplay. Storleken är lagom stor för vardagsbruk. Boetten är ca 50 mm bred (inklusive knappar) och ca 15 mm hög Min klocka är utrustad med ett läderarmband men det finns både gummiarmband och stålarband som tillbehör. Funktionerna på klockan är naturligtvis vanlig tidsvisning och alarm. Dessutom innehåller den tidtagning, höjdmätare, barometer och kompass. Klockan är vattentät till 100 m.</p><p></p><p>Höjdmätningsfunktionen har en logg där det går att spara upp till åtta stycken loggar. I efterhand kan man se antal höjdmeter upp och ner samt maxhöjd.</p><p></p><p>Barometerfunktionen visar aktuellt lufttyck samt trenden på lufttrycket sex timmar tillbaka i tiden.</p><p></p><p>Hanteringen av funktionerna är föredömligt enkla. Det går i stort sett att förstå hur klockan fungerar utan att läsa instruktionsboken.</p><p></p><p>Jag hade som sagt helt andra förväntningar på vad det var för klocka som skulle levereras, Min bedömning är att det inte är en utpräglad äventyrsklocka utan en klocka för en målgrupp som vill ha en exklusiv vardagsklocka som sänder ut signal om dess ägares fritidsintresse.</p><p></p><p>Jag hoppas att ingen tar illa upp att jag har postat denna "recension". Jag bifogar inte någon länk eller liknande utan den som är intresserad av mer info får söka den själv.</p><p></p><p>Micke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sampan, post: 545394, member: 12641"] För någon månad sedan fick jag ett mail från Suunto där man kunde anmäla sitt intresse som "produkttestare" för en ny serie klockor som ska lanseras under 2009. Vad det var för klockor och hur de såg ut var hemligt men någon form av "äventyrsklocka" förstod jag att det var. Man skulle ange vad man har för intressen samt vilka forum man tänkte skriva på angående sina intryck av klockan. Som tack för hjälpen får man sedan behålla klockan. I förra veckan fick jag ett mail från Suunto som meddelade att jag var en av de som blivit utvalda. Kul. I tisdags (26 maj) anlände ett paket innehållande en klocka och en riktigt snygg tröja. Efter att jag fått besked om att jag hade blivit utvald så började jag fundera på vad det var för klocka dom skulle levereras. Förväntningarna var väldigt höga måste jag säga. Jag såg framför mig en riktig värsting med GPS, pulsmätare, höjdmätare med fler funktioner. Detta med tanke på hur hemligt allt var. När jag öppnade paketet så låg där en box innehållande en Suunto Elementum Terra. Klockan var riktigt snygg men inte vara den fantastiska produkt som jag förväntat mig. Elementum serien är nämligen Suuntos intåg på det mer exklusiva och eleganta området. Tydligen kommer listpriset att hamna på runt USD 1 000 när klockorna släpps på marknaden. Klockan är snygg, ja riktigt snygg för att vara digital, men en äventyrsklocka är det inte enligt mig. Den har en alldeles för exklusiv look för det. Det är en digital klocka med fyra raders informationsdisplay. Storleken är lagom stor för vardagsbruk. Boetten är ca 50 mm bred (inklusive knappar) och ca 15 mm hög Min klocka är utrustad med ett läderarmband men det finns både gummiarmband och stålarband som tillbehör. Funktionerna på klockan är naturligtvis vanlig tidsvisning och alarm. Dessutom innehåller den tidtagning, höjdmätare, barometer och kompass. Klockan är vattentät till 100 m. Höjdmätningsfunktionen har en logg där det går att spara upp till åtta stycken loggar. I efterhand kan man se antal höjdmeter upp och ner samt maxhöjd. Barometerfunktionen visar aktuellt lufttyck samt trenden på lufttrycket sex timmar tillbaka i tiden. Hanteringen av funktionerna är föredömligt enkla. Det går i stort sett att förstå hur klockan fungerar utan att läsa instruktionsboken. Jag hade som sagt helt andra förväntningar på vad det var för klocka som skulle levereras, Min bedömning är att det inte är en utpräglad äventyrsklocka utan en klocka för en målgrupp som vill ha en exklusiv vardagsklocka som sänder ut signal om dess ägares fritidsintresse. Jag hoppas att ingen tar illa upp att jag har postat denna "recension". Jag bifogar inte någon länk eller liknande utan den som är intresserad av mer info får söka den själv. Micke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ny Suunto klocka
Tillbaka
Topp