Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ny trend inom fatskis
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mr_Kvick" data-source="post: 137389" data-attributes="member: 16172"><p>Har man åkt riktigt grym snö med ett par med omvänd skäring, i mitt fall Birdos (www.birdos.com) så glömmer du inte känslan. Det finns inga skidor du har roligare på. Ordet svängradie blir ovesäntligt då den går lika bra i kortsväng som rakt ner. </p><p></p><p>Sen att du flyter något otroligt på skidorna gör dem inte sämre. De är som grymmast när snön legat någon dag och du verkligen kan dra på och komma upp i fart! För mig är det otroligt konstigt att det utvecklas skidor med midjer 105+ med vanlig skärning. De har för mig bara ett syfte och det är att åka orörd snö, man kan inte snacka om pistegenskaper som gör att de går att ha som ditt ända par lagg. För det är argumentet mot ett par te.x. Spatula skidor. Att man inte kan ha dem annat i riktigt bra föhållanden.</p><p></p><p>Nee, ni får göra som ni vill men för mig blir det i vart fall ett par Birdos till våren!</p><p></p><p>Olle</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mr_Kvick, post: 137389, member: 16172"] Har man åkt riktigt grym snö med ett par med omvänd skäring, i mitt fall Birdos (www.birdos.com) så glömmer du inte känslan. Det finns inga skidor du har roligare på. Ordet svängradie blir ovesäntligt då den går lika bra i kortsväng som rakt ner. Sen att du flyter något otroligt på skidorna gör dem inte sämre. De är som grymmast när snön legat någon dag och du verkligen kan dra på och komma upp i fart! För mig är det otroligt konstigt att det utvecklas skidor med midjer 105+ med vanlig skärning. De har för mig bara ett syfte och det är att åka orörd snö, man kan inte snacka om pistegenskaper som gör att de går att ha som ditt ända par lagg. För det är argumentet mot ett par te.x. Spatula skidor. Att man inte kan ha dem annat i riktigt bra föhållanden. Nee, ni får göra som ni vill men för mig blir det i vart fall ett par Birdos till våren! Olle [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ny trend inom fatskis
Tillbaka
Topp