Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ny turbindning. (Höjd?) Naxo vs Diamir
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Perka" data-source="post: 145145" data-attributes="member: 14270"><p>Det bidde naxon och mantran för mig och efter 2 åkdagar på dom kan jag inte säga annat än att jag är grymt nöjd. Åkmässigt klassar den diamir freeride vad det gäller känsla, även med turpjäxor och uschelt underlag känns det som jag har kontroll (kunde jag iofs känna med freeride också men fick lägga om ställning/åkstil) och jag kan tänka mig att min känsla av att jag inte får grepp på brant hårt underlag med mina turskidor är som bortblåst. (tidigare trodde jag det berodde på att mina turpjäxor var mindre stadiga eller höjden på bindningen) Skulle tippa på att det är den där lilla vinklingen mellan bak och framdel som jag har att tacka för detta.</p><p></p><p>Två små egenheter att anmärka på dock. När jag gick upplevde jag ibland i vändningarna att häldelen vreds och liksom hoppade tillbaka i rätt spår när jag satte ner hälen. En annan sak som borde ha med att den främre fästpunkten är längre fram en på diamiren är att skidan lyfts upp mot knäet mycket lätt. Fint för "ytterbenet" i vändningarna men kan vara riktigt jobbigt när man ska ställa sig stadigt med "innerbenet" jag fick hjälpa till med staven för att lyfta upp bakdelen flera gånger.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Perka, post: 145145, member: 14270"] Det bidde naxon och mantran för mig och efter 2 åkdagar på dom kan jag inte säga annat än att jag är grymt nöjd. Åkmässigt klassar den diamir freeride vad det gäller känsla, även med turpjäxor och uschelt underlag känns det som jag har kontroll (kunde jag iofs känna med freeride också men fick lägga om ställning/åkstil) och jag kan tänka mig att min känsla av att jag inte får grepp på brant hårt underlag med mina turskidor är som bortblåst. (tidigare trodde jag det berodde på att mina turpjäxor var mindre stadiga eller höjden på bindningen) Skulle tippa på att det är den där lilla vinklingen mellan bak och framdel som jag har att tacka för detta. Två små egenheter att anmärka på dock. När jag gick upplevde jag ibland i vändningarna att häldelen vreds och liksom hoppade tillbaka i rätt spår när jag satte ner hälen. En annan sak som borde ha med att den främre fästpunkten är längre fram en på diamiren är att skidan lyfts upp mot knäet mycket lätt. Fint för "ytterbenet" i vändningarna men kan vara riktigt jobbigt när man ska ställa sig stadigt med "innerbenet" jag fick hjälpa till med staven för att lyfta upp bakdelen flera gånger. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ny turbindning. (Höjd?) Naxo vs Diamir
Tillbaka
Topp