Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
ny turbindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 844031" data-attributes="member: 32948"><p>Well, har inte provat dynafit. Men på mina "köttarlagg" kommer jag aldrig montera något annat än en solid metallklump á la P18 eller S916. </p><p>För mina allround/frirajdlaggen duger ett par duke där jag geggat "tåplattan" full med epoxy. </p><p></p><p>Skulle jag gått flerdagarsturer eller åkt på resor där turandet är ändamålet hade jag definitivt haft en dynafitsetup på ett par separata lagg. Men P18 sitter kvar på köttarlaggen för mig. Amen. </p><p></p><p></p><p>Jag tycker MFD:n ser ut som en ganska tung konstruktion. Om en bindning ska monteras på en ytterligare anordning känns det som att det snabbt blir mycket vikt. Det känns som en konkurrent till alpine trekkers och eventuellt dukes, något för den som bara hajkar korta sträckor och gillar att åka på en traditionell alpinbindning. </p><p>Som MM skriver så undrar man ju hur/om de löst nedisningsproblemet. $299 låter ju lite i svettigaste laget, men det kanske ändras snabbt. Skulle vara intressant att se mer av denna anordning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 844031, member: 32948"] Well, har inte provat dynafit. Men på mina "köttarlagg" kommer jag aldrig montera något annat än en solid metallklump á la P18 eller S916. För mina allround/frirajdlaggen duger ett par duke där jag geggat "tåplattan" full med epoxy. Skulle jag gått flerdagarsturer eller åkt på resor där turandet är ändamålet hade jag definitivt haft en dynafitsetup på ett par separata lagg. Men P18 sitter kvar på köttarlaggen för mig. Amen. Jag tycker MFD:n ser ut som en ganska tung konstruktion. Om en bindning ska monteras på en ytterligare anordning känns det som att det snabbt blir mycket vikt. Det känns som en konkurrent till alpine trekkers och eventuellt dukes, något för den som bara hajkar korta sträckor och gillar att åka på en traditionell alpinbindning. Som MM skriver så undrar man ju hur/om de löst nedisningsproblemet. $299 låter ju lite i svettigaste laget, men det kanske ändras snabbt. Skulle vara intressant att se mer av denna anordning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
ny turbindning
Tillbaka
Topp