Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ny utrustning, tips och hjälp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1334367" data-attributes="member: 83225"><p>Om spektrat ska vara allt från pist till lite längre toppturer så är det duktigt svårt att få till nåt bra. Framför allt i din storlek. Jag är lite mindre än du, 188cm och strax över 80kg. För min del funkar då en Fusion 95 carbon som resort-skida ihop med en shift. Sen har jag inserts installerat så att jag kan byta till en Crest10-bidning när jag ska iväg på mer ordentliga turer. En sån setup ger verkligen en bra kombo för min storlek. Sen för ren piståkning har jag gamla junior-/dam-raceskidor. Du är lite större så kanske något större behövs för dig. Men samtidigt har du Atrisen som funkar när du vill bomba på inbounds. Kanske kompletera den med en turskida med mer liknande geometri. Jag har klämt och känt en del på ZeroG och det är ju en ganska styv skida men med en väldigt klassisk skärning. Det är kanske därför du tycker att utförsegenskaperna är sådär? Så kolla lite på Navis Freebird eller Corvus Freebird tillsammans med en lite kraftigare ATK-bindning så kanske du kan hitta ett bra komplement till dina befintliga Atris?</p><p></p><p>(Och för frågan om AI. Jag använde faktiskt AI till det här svaret men då bara för att ta reda på varför jag inte kan hitta nån Atris Freebird)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1334367, member: 83225"] Om spektrat ska vara allt från pist till lite längre toppturer så är det duktigt svårt att få till nåt bra. Framför allt i din storlek. Jag är lite mindre än du, 188cm och strax över 80kg. För min del funkar då en Fusion 95 carbon som resort-skida ihop med en shift. Sen har jag inserts installerat så att jag kan byta till en Crest10-bidning när jag ska iväg på mer ordentliga turer. En sån setup ger verkligen en bra kombo för min storlek. Sen för ren piståkning har jag gamla junior-/dam-raceskidor. Du är lite större så kanske något större behövs för dig. Men samtidigt har du Atrisen som funkar när du vill bomba på inbounds. Kanske kompletera den med en turskida med mer liknande geometri. Jag har klämt och känt en del på ZeroG och det är ju en ganska styv skida men med en väldigt klassisk skärning. Det är kanske därför du tycker att utförsegenskaperna är sådär? Så kolla lite på Navis Freebird eller Corvus Freebird tillsammans med en lite kraftigare ATK-bindning så kanske du kan hitta ett bra komplement till dina befintliga Atris? (Och för frågan om AI. Jag använde faktiskt AI till det här svaret men då bara för att ta reda på varför jag inte kan hitta nån Atris Freebird) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ny utrustning, tips och hjälp
Tillbaka
Topp