Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Ny utrustning - Völkl Mantra
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bykan76" data-source="post: 993968" data-attributes="member: 90609"><p>Hej!</p><p></p><p>Jag har också ett par Mantra som jag åker telemark på. Har dem som komplement till ett par bredare och längre Katana. Jag skulle säga att Mantran är bra på allt, men inte helt perfekt för nåt. </p><p></p><p>Alltså, den funkar jättebra i pist och klarar de flesta underlag och farter med bra stabilitet och fint skär. Kan dock vara lite knepiga att få tryck på om bindningarna är lite bakmonterade - som jag vill ha för att det ska funka utanför pisten - men det går ju till viss del att kompensera med positionen över skidorna när man åker.</p><p></p><p>I off pist funkar den också riktigt bra och sväljer de flesta underlag och klarar i alla fall svensk djupsnö utan problem. Sedan har den givetvis inte samma flyt och bärförmåga som de bredare skidorna, men det kan du kanske leva med. </p><p></p><p>Enda egentliga problemet jag upplever är att Mantran inte är jättesnabb att få runt i svängen i tätare skog, men det kan ju å andra sidan bero på bristande åkteknik.</p><p></p><p>Hur som, hoppas du hittar en bra skida!</p><p></p><p>/Petter</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bykan76, post: 993968, member: 90609"] Hej! Jag har också ett par Mantra som jag åker telemark på. Har dem som komplement till ett par bredare och längre Katana. Jag skulle säga att Mantran är bra på allt, men inte helt perfekt för nåt. Alltså, den funkar jättebra i pist och klarar de flesta underlag och farter med bra stabilitet och fint skär. Kan dock vara lite knepiga att få tryck på om bindningarna är lite bakmonterade - som jag vill ha för att det ska funka utanför pisten - men det går ju till viss del att kompensera med positionen över skidorna när man åker. I off pist funkar den också riktigt bra och sväljer de flesta underlag och klarar i alla fall svensk djupsnö utan problem. Sedan har den givetvis inte samma flyt och bärförmåga som de bredare skidorna, men det kan du kanske leva med. Enda egentliga problemet jag upplever är att Mantran inte är jättesnabb att få runt i svängen i tätare skog, men det kan ju å andra sidan bero på bristande åkteknik. Hur som, hoppas du hittar en bra skida! /Petter [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Ny utrustning - Völkl Mantra
Tillbaka
Topp