Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny utrustning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sidharta-gautama" data-source="post: 119259" data-attributes="member: 52089"><p>Jag skulle vilja säga att det kan vara bra att tänka på att inte köpa för tjocka (varma) kläder, utan inrikta sig på skalplagg för att kunna reglera kropppsvärmen på ett bra sätt. Lager på lager princip dvs. Vad gäller byxorna så är det inte heller helt fel att ha öppningsbara sidor för att slippa transpiration vid eventuell vistelse inomhus.</p><p></p><p>Vad gäller skorna så anser jag nog att det ska vara en sko med bra stabilitet för att inte förlora någon "kraftöverföring" mellan sko och fot, resultatet brukar bli att man får spänna bindningen extremt hårt om skorna inte är bra med blodstopp och kalla/ömma fötter som följd.</p><p></p><p>Å andra sidan skriver du att du vill ha dämpande skor vilket säger mig att du kanske vill hoppa en del så småningom. Då bör skorna inte vara allför styva då tweakning blir aningen svårare.</p><p></p><p>Hoppas det var till någon hjälp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sidharta-gautama, post: 119259, member: 52089"] Jag skulle vilja säga att det kan vara bra att tänka på att inte köpa för tjocka (varma) kläder, utan inrikta sig på skalplagg för att kunna reglera kropppsvärmen på ett bra sätt. Lager på lager princip dvs. Vad gäller byxorna så är det inte heller helt fel att ha öppningsbara sidor för att slippa transpiration vid eventuell vistelse inomhus. Vad gäller skorna så anser jag nog att det ska vara en sko med bra stabilitet för att inte förlora någon "kraftöverföring" mellan sko och fot, resultatet brukar bli att man får spänna bindningen extremt hårt om skorna inte är bra med blodstopp och kalla/ömma fötter som följd. Å andra sidan skriver du att du vill ha dämpande skor vilket säger mig att du kanske vill hoppa en del så småningom. Då bör skorna inte vara allför styva då tweakning blir aningen svårare. Hoppas det var till någon hjälp. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ny utrustning
Tillbaka
Topp