Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nya (begagnade) Skidor AC30 vs Z5
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fluffy" data-source="post: 595115" data-attributes="member: 39416"><p>Jag har åkt på mina Rossignol Z9 Oversize 170cm ett par år nu & när de har bra slipade kanter så kan jag inte komma på några andra skidor som jag hellre åker på (i pist).</p><p>I djupare snö går det väl att åka, men det blir inte kul..</p><p>För smal midja & kort radie gör att det blir svårt att få till någon vidare surf-känsla. Här finns många andra skidor som är bättre.</p><p></p><p>Jag är 180cm lång & väger ca 70-74kg, så jag kan tänka mig att Z5 är på gränsen till mjuka för dig. Men har du tur så kommer det väl kanske bara märkas när du står på ordentligt..</p><p></p><p>Nu är det ju ett par år sen Z5 & Z9 slutade säljas, så se till att inte betala något överpris!. 2000:- kanske är rimligt, men inte mer än så.</p><p></p><p>AC30 har jag inte ens sett på bild, så dem får någon annan uttala sig om.</p><p></p><p>//Gerry</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fluffy, post: 595115, member: 39416"] Jag har åkt på mina Rossignol Z9 Oversize 170cm ett par år nu & när de har bra slipade kanter så kan jag inte komma på några andra skidor som jag hellre åker på (i pist). I djupare snö går det väl att åka, men det blir inte kul.. För smal midja & kort radie gör att det blir svårt att få till någon vidare surf-känsla. Här finns många andra skidor som är bättre. Jag är 180cm lång & väger ca 70-74kg, så jag kan tänka mig att Z5 är på gränsen till mjuka för dig. Men har du tur så kommer det väl kanske bara märkas när du står på ordentligt.. Nu är det ju ett par år sen Z5 & Z9 slutade säljas, så se till att inte betala något överpris!. 2000:- kanske är rimligt, men inte mer än så. AC30 har jag inte ens sett på bild, så dem får någon annan uttala sig om. //Gerry [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nya (begagnade) Skidor AC30 vs Z5
Tillbaka
Topp