Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya bindningar för allmountain (Söker råd! Tech? Frame?)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="herrgard" data-source="post: 1074436" data-attributes="member: 101904"><p>Du stampar ner en plastklump för att låsa stoppers i uppfällt läge. För helt platt läge kan man vrida häldelen 90 grader, men då måste man hålla upp stoppers med ett gummiband/spännband/snöre.</p><p></p><p>Det är inte speciellt störande enligt mig. Sist jag gick en mil på platten med beast störde jag mig mer på min tunga ryggsäck och att pjäxans gåläge inte är så värst super. När det lutar uppför är det bara skönt eftersom du slipper hålla på och fippla med hälhöjare hela tiden. Stampa upp stoppers och bara gå. Vanliga dynafit måste du vrida för att byta mellan tur och åkläge (varje gång). Beast behöver bara ett stamp (och ett bryt för att komma ur).</p><p></p><p>Så har du pjäxor med toppklassturläge (tänk tlt) och går platt ofta så du inte orkar sätta upp stoppers med gummiband varje gång, hela tiden, är inte beast rätt bindning. För sånt bruk skulle den falla bort av andra anledningar också...</p><p></p><p>Jag ser min beast som en pivot/fks (väger väl ungefär lika?) men med utmärkt turläge.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="herrgard, post: 1074436, member: 101904"] Du stampar ner en plastklump för att låsa stoppers i uppfällt läge. För helt platt läge kan man vrida häldelen 90 grader, men då måste man hålla upp stoppers med ett gummiband/spännband/snöre. Det är inte speciellt störande enligt mig. Sist jag gick en mil på platten med beast störde jag mig mer på min tunga ryggsäck och att pjäxans gåläge inte är så värst super. När det lutar uppför är det bara skönt eftersom du slipper hålla på och fippla med hälhöjare hela tiden. Stampa upp stoppers och bara gå. Vanliga dynafit måste du vrida för att byta mellan tur och åkläge (varje gång). Beast behöver bara ett stamp (och ett bryt för att komma ur). Så har du pjäxor med toppklassturläge (tänk tlt) och går platt ofta så du inte orkar sätta upp stoppers med gummiband varje gång, hela tiden, är inte beast rätt bindning. För sånt bruk skulle den falla bort av andra anledningar också... Jag ser min beast som en pivot/fks (väger väl ungefär lika?) men med utmärkt turläge. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya bindningar för allmountain (Söker råd! Tech? Frame?)
Tillbaka
Topp