Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya bindningar för allmountain (Söker råd! Tech? Frame?)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1074457" data-attributes="member: 12152"><p>Det beror som vanligt på hur man åker också. Min bror som är en genetisk kopia av mig (tvilling) har kört ett 30-tal dagar på sina Tour utan problem. Han kör väl inte superhårt direkt, men driver på skapligt ändå. Han har väl fått nåt släpp då och då, men inte så att det är ett problem. xJONx, som står på rejält, skulle testa min brors skidor med samma bindningar och kom inte 50m innan de flög av. På med skidorna igen och den gången kommer han typ 200m innan skidorna ryker igen, dock den gången med följden att ABS-ryggan löses ut av misstag. Jubel i skogen. Med exakt samma sulmått dessutom så förspänningen var helt korrekt. Jag kunde inte heller åka på de skidorna. De sticker direkt. Men brorsan åker på och märker inget. Så har du åkt i tre år lär dom ju inte börja släppa nu...</p><p></p><p>Vikten är ju viktig som bekant. Så man kan ju också acceptera den minskade elasticiteten och välja den låga vikten istället. </p><p></p><p>Jon kör KingPin och gasar på ordentligt i skrot och skit utan några som helst problem. Han är petig med grejorna och är mycket nöjd med den. Jag har själv bara testat Kingpin några åk så där kan jag inte uttala mig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1074457, member: 12152"] Det beror som vanligt på hur man åker också. Min bror som är en genetisk kopia av mig (tvilling) har kört ett 30-tal dagar på sina Tour utan problem. Han kör väl inte superhårt direkt, men driver på skapligt ändå. Han har väl fått nåt släpp då och då, men inte så att det är ett problem. xJONx, som står på rejält, skulle testa min brors skidor med samma bindningar och kom inte 50m innan de flög av. På med skidorna igen och den gången kommer han typ 200m innan skidorna ryker igen, dock den gången med följden att ABS-ryggan löses ut av misstag. Jubel i skogen. Med exakt samma sulmått dessutom så förspänningen var helt korrekt. Jag kunde inte heller åka på de skidorna. De sticker direkt. Men brorsan åker på och märker inget. Så har du åkt i tre år lär dom ju inte börja släppa nu... Vikten är ju viktig som bekant. Så man kan ju också acceptera den minskade elasticiteten och välja den låga vikten istället. Jon kör KingPin och gasar på ordentligt i skrot och skit utan några som helst problem. Han är petig med grejorna och är mycket nöjd med den. Jag har själv bara testat Kingpin några åk så där kan jag inte uttala mig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya bindningar för allmountain (Söker råd! Tech? Frame?)
Tillbaka
Topp