Nya bindningar

Rolv

Ny medlem
Nya bindningar
Tips på nya bindningar mottages med glädje. (Ej Step In eller Flow). Har just nu ett par burton mission men som jag tyvärr köpte lite för små.

Nya bindningar
de du har är bland de bästa jag har provat.. har förra årets cfx nu. Köp burton eller salomon över 2000 kr , det är mitt råd. Jag jobbar i branchen och har sett vad de andra (inga nämnda inga glömda) går för i mångt o mycke.

Nya bindningar
Tror du att eftersom jag har salomon boots, att det skulle vara bättre med salomon bindningar eller har det ingen betydelse?

Nya bindningar
Jag som du, har Salomon boots och kör med ett par fjolårets Drake Matrix-bindningar. Jag trivs enormt bra med Drake Matrix: de har bra inställningsmöjligheter, bakkappan är hög och rejält styv och strapsen har likt som Burtons en sorts gele som formar sig efter dina boots. Det gör bl.a. att du kan spänna dem benhårt utan att det ömmar någonstans på fötterna.

Enda nackdelen är att spännena i vissa fall kan bli lite dåliga. Men om du åker någonstans där de säljer Drake-bindningar i närheten så byter de mer än gärna ut spännena mot nya.

Lycka till!

Nya bindningar
Tänk på att Burtonbindningarn är ganska smala baktill i jämförelse med många andra märken, exempelvis Drake. Har man breda boots kan det vara svårt att klämma ner dom i Burtonbindningarna, och Salomonbootsen är väl ganska breda?

Om det är Salomonboots du har alltså.

Nya bindningar
Får jag fråga vilken storlek ni har på bindningar och boots (salomon)? Är nämligen en web butik som har fin fina priser på drake bindningar. Vad tror ni om F60LTD 2002 års modell?

Nya bindningar
Instämmer med tidigare talare, Drake Matrix ger bra värde för pengarna, körde förra säsongen med Salomon kängor i Matrixen och det funkade bra även om skorna kanske var i minsta laget, rent volym mässigt för bindningen (skorna var iof rätt gamla). Jag körde tidigare med Salomon S5 men den var inte hälften så bra.

Nya bindningar
Jag har Burtonboots men köpte också Drake Ltd -02 på rean för någon vecka sen för 1900 men upptäckte naturligtvis efteråt att årets F70 med nya Axisbasplattan kostar bara 200 kr mer, satsa på den i stället. Har inte prövat Ltd ännu men dom verkar iofs också sköna men det är bara interactgrejjen som skiljer dom från matrix 02.

Årets F60 är nästan identisk med fjolårets Matrix som nästan är identisk med fjolårets Ltd.

Nya bindningar
Alla har bra smak här.
Drake är grymt sköna.
Körde på F60LTD-01 i 2 år.
Har även ett par sprillans nya Matrix-02 som jag aldrig använde.
kommer nog att sälja dom billigt och köpa någon -03Drake.
Det blir nog Drake Podium -03
Hade tänkt att köpa Drake LTD -03 men blev tveksam när jag lyfte upp dom, de vägde nästan 1kg styck.

Rolv: vilken webb-butik hade bra priser på Drake?

Nya bindningar
Axisbasplattan? Vad är detta?
interactgrejjen? Vad är detta?

Om man har 43or på bootsen tror ni det går bra med medium på drake då?

Nya bindningar
Axisplattan är Drakes nya bottenplatta. Interact är deras system för att justera styvheten i bottenplattan i längsled. Ang storleken så är det bäst om du kan pröva med skon i bindningen men 43 kan ligga precis på gränsen så både M och L bör funka. Jag har 10,5:or i en Largebindning, men du kan justera längden på bindningen med häl-lopen så jag tror inte medium ska vara några problem.

http://www.drake-bindings.com

Nya bindningar
43 or är absolut storlek Large på Drake bindningar.
41 på vissa boots får knappt plats i medium.
Själv bestämde jag mig för -03 Drake Mikey Le Blanc för 1800:-till slut.
De är otroligt lätta med styv carbonfiber förstärkt highback,
Pro-åkaren Lukas Hoffman tävlar med likadana bindnigar.

Nya bindningar
Jag har också ett par Salomon (Malamute... Skitbra skor!!), och jag
kör med Burton Mission. Det passar perfekt. Väldigt bra bindningar.
Kör med vingarna på bakkappan om du vill ha mycket stöd.
Komplettera sedan åket med en burton Frontier 66 så kör du
Bentley, Ferrari och Range rover på samma gång...

Nya bindningar
Köpte mig årets mission. Tråden är nu stängd och nerlagd. Vi syns när jag går före er i lift kön. HA DET GOTT!

Nya bindningar
Självklart BURTON, CFX var bäst tycker jag, finns ju dock inte längre. Försök få tag på CFX begagnat! Ride kommer med en som Ferrari designers har designat...Cool men dyr.

Nya bindningar
Tuffa killar kör med step-in!

Visa att du är en riktig friåkare och ingen fisåkare......

Nu när du insett att det är step-in du skall ha så skall du bara bestänmma dig för vilket system. Jag rekommenderar Emery, men Shimanos nya verkar åxå vara riktigt bra.

Tillbaka
Topp