Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya fats till nästa säsong?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 173309" data-attributes="member: 13861"><p>Din quiver ser bra ut förutom på en punkt: puderskidan. Made'n AK är i mitt tycke för smal och har för mycket skärning bakom foten för att funka riktigt bra i puder. Om du är ute efter en renodlad puderskida skulle jag istället satsa på någonting 120+ i midjan med en ordentlig pintail (rakare tail med mindre skärning), litet spann och faktiskt ganska styv flex. För mycket skärning kommer bara att "låsa in" dig i svängen vilket gör att du inte kan styra svängradien på samma sätt som med en rakare bakända, dessutom är det ett helsike i skare och annan brötig snö. </p><p></p><p>Lagg att kolla in: Kingswood, Birdos, DPS Lotus 120 och 138, Volant Spatula (om du kan hitta ett par), Völk Sumo (i 190 och om dom har styvat upp den tills i år), Elan 1111, K2 Pontoon (fast väldigt mjuk...). Kolla på TGR:s forum och <a href="http://www.exoticskis.com/" target="_blank">http://www.exoticskis.com/</a> för mer tips om okända märken och modeller. Nya Atomic BD tror jag däremot inte så mycket på; för lite rocker, för mycket spann och märklig flex. Men det är ju bara min åsikt...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 173309, member: 13861"] Din quiver ser bra ut förutom på en punkt: puderskidan. Made'n AK är i mitt tycke för smal och har för mycket skärning bakom foten för att funka riktigt bra i puder. Om du är ute efter en renodlad puderskida skulle jag istället satsa på någonting 120+ i midjan med en ordentlig pintail (rakare tail med mindre skärning), litet spann och faktiskt ganska styv flex. För mycket skärning kommer bara att "låsa in" dig i svängen vilket gör att du inte kan styra svängradien på samma sätt som med en rakare bakända, dessutom är det ett helsike i skare och annan brötig snö. Lagg att kolla in: Kingswood, Birdos, DPS Lotus 120 och 138, Volant Spatula (om du kan hitta ett par), Völk Sumo (i 190 och om dom har styvat upp den tills i år), Elan 1111, K2 Pontoon (fast väldigt mjuk...). Kolla på TGR:s forum och [URL]http://www.exoticskis.com/[/URL] för mer tips om okända märken och modeller. Nya Atomic BD tror jag däremot inte så mycket på; för lite rocker, för mycket spann och märklig flex. Men det är ju bara min åsikt... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya fats till nästa säsong?
Tillbaka
Topp