Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya fats till nästa säsong?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Signelinho" data-source="post: 173599" data-attributes="member: 28705"><p>Det sitter ett par Marker comp 18 på dem för tillfället. Vet dock ej ifall jag skall behålla dessa bindningar. Säg åt honom att ge mig ett bra bud. Dom är i mkt fint skick.</p><p></p><p>Grundregel för mig som skidåkande stockholmare är att aldrig ha ngnting med alpingaraget att göra. Klåpare. Alpint på Torsgatan 27 är det enda som gäller. </p><p></p><p>Fick inte ut särskilt mkt av tråden från tgr om jag skall vara helt ärlig. Inte riktigt i klass med MnO:s uppsatser. </p><p></p><p></p><p>Håller helt med dig när det gäller Madenskidan. Det jag är ute efter är ett par lagg med ca: 115-130 mm underfot, en längd på ca: 180-190 cm samt ett VÄLDIGT lågt spann. Att gå hela vägen till omvänt spann tror jag faktiskt inte är ngt för mig. Vill kunna ta mig ner i pisterna också. Pintail, Swallowtail etc. är absolut inte krav utan snarare ett plus i kanten (tror jag, man måste ju lära sig att stompa switch tiorna i puder också). Varför tycker du att jag borde ha styvare flex i skidan? Intressant. </p><p></p><p>Återigen, alla dessa skidor verkar mkt intressanta på pappret. Sen handlar det ju om kvalité och pris. Mkt tveksam till DPS-laggen efter floppen med DB. Mkt intersserad av att höra vad folk som har åkt på alla dessa skidor har att säga! </p><p></p><p>Förklara gärna hur en rocker fungerar. Trodde det var sånt man hade på Kitebrädor och sådan shit. </p><p></p><p></p><p>Verkar sjukt smart att köpa ett par lagg som en person har kört på... Är dessutom beredd att hålla med Glisseur i resonemanget kring svängradien. Absolut inte bara en parameter. </p><p></p><p>Tro mig Hasse, om jag skulle designa mina enga skidor skulle dom bli perfekta. Frågan är dock om man har råd att lägga ut 15 lax på ett par skidor när man är ung och dum. Lite skillnad för dig som får skiten gratis!</p><p></p><p>Den sista skidan måste jag säga var lite extrem. T.o.m för mig.</p><p></p><p>MvH</p><p></p><p>Johan Signell - B-crew</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Signelinho, post: 173599, member: 28705"] Det sitter ett par Marker comp 18 på dem för tillfället. Vet dock ej ifall jag skall behålla dessa bindningar. Säg åt honom att ge mig ett bra bud. Dom är i mkt fint skick. Grundregel för mig som skidåkande stockholmare är att aldrig ha ngnting med alpingaraget att göra. Klåpare. Alpint på Torsgatan 27 är det enda som gäller. Fick inte ut särskilt mkt av tråden från tgr om jag skall vara helt ärlig. Inte riktigt i klass med MnO:s uppsatser. Håller helt med dig när det gäller Madenskidan. Det jag är ute efter är ett par lagg med ca: 115-130 mm underfot, en längd på ca: 180-190 cm samt ett VÄLDIGT lågt spann. Att gå hela vägen till omvänt spann tror jag faktiskt inte är ngt för mig. Vill kunna ta mig ner i pisterna också. Pintail, Swallowtail etc. är absolut inte krav utan snarare ett plus i kanten (tror jag, man måste ju lära sig att stompa switch tiorna i puder också). Varför tycker du att jag borde ha styvare flex i skidan? Intressant. Återigen, alla dessa skidor verkar mkt intressanta på pappret. Sen handlar det ju om kvalité och pris. Mkt tveksam till DPS-laggen efter floppen med DB. Mkt intersserad av att höra vad folk som har åkt på alla dessa skidor har att säga! Förklara gärna hur en rocker fungerar. Trodde det var sånt man hade på Kitebrädor och sådan shit. Verkar sjukt smart att köpa ett par lagg som en person har kört på... Är dessutom beredd att hålla med Glisseur i resonemanget kring svängradien. Absolut inte bara en parameter. Tro mig Hasse, om jag skulle designa mina enga skidor skulle dom bli perfekta. Frågan är dock om man har råd att lägga ut 15 lax på ett par skidor när man är ung och dum. Lite skillnad för dig som får skiten gratis! Den sista skidan måste jag säga var lite extrem. T.o.m för mig. MvH Johan Signell - B-crew [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya fats till nästa säsong?
Tillbaka
Topp