Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya freeride lagg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 807105" data-attributes="member: 13863"><p>Hasse: </p><p></p><p>Mervärdesskatten</p><p>Mervärdesskatten i Tyskland är 19 % i Finland 23 % (men jag misstänker att Skidbutiken tillämpar Svensk moms på 25 % eftersom deras butik är helt inriktad på försäljning till Sverige). Absolut en delförklaring till att SC kan hålla ett lågt pris , knappast till Skidbutikens. </p><p></p><p>Försäljningsled.</p><p>Jag har inte koll på hur det ser ut i skidbranschen. Men i vissa andra branscher kan man se följande led från produktion till konsument.</p><p></p><p>Fabrik</p><p>Tillverkare</p><p>Europaagent</p><p>Sverigeagent</p><p>Butik</p><p>Konsument</p><p></p><p>Och det är klart, kan en butik gå förbi ett eller två led i kedjan i kombination med stora volymer kan man pressa priset långt utan att minska sin egen vinstmarginal. Misstänker starkt att det är så SC och Skidbutiken arbetar.</p><p></p><p>Klämma och testa.</p><p>Klämma skidor på Stadium eller Intersport intresserar mig inte. Speciellt när de i alla fall inte har något som intresserar mig. Hade det funnits någon butik som hade skidor för test av de modeller jag funderar på skulle det däremot vara intressant. Men det finns inte vad jag känner till inom 30 (50?) mils radie ...</p><p></p><p>Bannlysa ...</p><p>Årets skidtest 2011. MnO skriver: Jag var mycket nyfiken på Moments nya modeller och sladdade snyggt in framför det orangea tältet med ljusblått psykadeliskt mönster. Tyvärr fick jag inte testa några skidor eftersom personalen tog fram sin svarta lista när jag lämnade över mitt körkort. Jag var med på listan eftersom jag vid flera tillfällen handlat skidor i Tyskland. Jag fortsatte vidare till Extreme som har flera intressanta modeller ...</p><p></p><p>Näe ... jag fortsätter att köpa skidor där de är billigast och pjäxor där jag kan prova ...</p><p></p><p>Over and out!</p><p>MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 807105, member: 13863"] Hasse: Mervärdesskatten Mervärdesskatten i Tyskland är 19 % i Finland 23 % (men jag misstänker att Skidbutiken tillämpar Svensk moms på 25 % eftersom deras butik är helt inriktad på försäljning till Sverige). Absolut en delförklaring till att SC kan hålla ett lågt pris , knappast till Skidbutikens. Försäljningsled. Jag har inte koll på hur det ser ut i skidbranschen. Men i vissa andra branscher kan man se följande led från produktion till konsument. Fabrik Tillverkare Europaagent Sverigeagent Butik Konsument Och det är klart, kan en butik gå förbi ett eller två led i kedjan i kombination med stora volymer kan man pressa priset långt utan att minska sin egen vinstmarginal. Misstänker starkt att det är så SC och Skidbutiken arbetar. Klämma och testa. Klämma skidor på Stadium eller Intersport intresserar mig inte. Speciellt när de i alla fall inte har något som intresserar mig. Hade det funnits någon butik som hade skidor för test av de modeller jag funderar på skulle det däremot vara intressant. Men det finns inte vad jag känner till inom 30 (50?) mils radie ... Bannlysa ... Årets skidtest 2011. MnO skriver: Jag var mycket nyfiken på Moments nya modeller och sladdade snyggt in framför det orangea tältet med ljusblått psykadeliskt mönster. Tyvärr fick jag inte testa några skidor eftersom personalen tog fram sin svarta lista när jag lämnade över mitt körkort. Jag var med på listan eftersom jag vid flera tillfällen handlat skidor i Tyskland. Jag fortsatte vidare till Extreme som har flera intressanta modeller ... Näe ... jag fortsätter att köpa skidor där de är billigast och pjäxor där jag kan prova ... Over and out! MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya freeride lagg
Tillbaka
Topp