Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya freeride lagg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 807180" data-attributes="member: 13863"><p>Jo ... det märks! ;-)</p><p></p><p>När jag snabbt summerar mina personliga inköp av skidor de senaste 10 åren:</p><p></p><p>5 par i Svenska butiker</p><p>2 par begagnade privat</p><p>3 par Internet från Tyskland</p><p></p><p>Av dessa skidor vet jag att minst 6 par har passerat en svensk tillverkare eller agent. Så nog har jag dragit mitt strå till stacken för att bevara de svenska butikerna. Men jag har gett upp! </p><p></p><p>Det finns helt enkelt ingen butik/skidshop i min närhet som har de verktyg jag är ute efter ... jag möts av pistskidor och jibbskidor ... och har de lyckats få in något fetare, typ 100 mm, är det maximalt 180 cm i längd! Känns ärligt talat helt meningslöst att åka 50 mil tor till Stockholm och betala ett par tusenlappar extra för att klämma på ett par skidor!</p><p></p><p>Enda chansen att få testa ett par vettiga skidor är att åka på skidtestarhelg ... men ärligt talat tröttnar jag snabbt på att köra skidor i för kort längd i en knökfull uppkörd pist! Bättre att låta MnO & Co göra jobbet och läsa utlåtande här på freeride!</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 807180, member: 13863"] Jo ... det märks! ;-) När jag snabbt summerar mina personliga inköp av skidor de senaste 10 åren: 5 par i Svenska butiker 2 par begagnade privat 3 par Internet från Tyskland Av dessa skidor vet jag att minst 6 par har passerat en svensk tillverkare eller agent. Så nog har jag dragit mitt strå till stacken för att bevara de svenska butikerna. Men jag har gett upp! Det finns helt enkelt ingen butik/skidshop i min närhet som har de verktyg jag är ute efter ... jag möts av pistskidor och jibbskidor ... och har de lyckats få in något fetare, typ 100 mm, är det maximalt 180 cm i längd! Känns ärligt talat helt meningslöst att åka 50 mil tor till Stockholm och betala ett par tusenlappar extra för att klämma på ett par skidor! Enda chansen att få testa ett par vettiga skidor är att åka på skidtestarhelg ... men ärligt talat tröttnar jag snabbt på att köra skidor i för kort längd i en knökfull uppkörd pist! Bättre att låta MnO & Co göra jobbet och läsa utlåtande här på freeride! /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya freeride lagg
Tillbaka
Topp