Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya freeride lagg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Stefans" data-source="post: 808252" data-attributes="member: 94366"><p>Min åsikt och erfarenhet angående internet vs svenska butiker överensstämmer i stort med Mountain Mans senaste inlägg</p><p></p><p>Först och främst suger utbudet på freeride skidor i mina lokala butiker......vad spelar det då för roll att dom har bra service???</p><p>Pistskidor och jibbskidor så långt ögat når....för mig känns det som att de svenska butikerna kanske inte har hängt med i utvecklingen på freeride skidor.</p><p></p><p>Om min lokala butik nu trots allt skulle ha den skida jag vill ha (kryss i taket....för det har inte hänt ännu),</p><p>så kan man ju fundera på priset.</p><p>När det sen gäller priset så betalar jag gärna typ 10% (och kanske upp till 20%) mer i en lokal butik, möjligheten att få klämma på grejjorna och bättre service är värt det.</p><p>När vi passerar 20% och raskt hamnar i 30-50% högre pris så tycker jag att det tyder på att det är någonting fel med svenska butiker eller kanske snarare deras agenturer/importvägar.</p><p></p><p>För övrigt har jag de senaste åren köpt 2 par pistskidor i lokala butiker.....och nu 2 par freeride skidor via internet.</p><p></p><p>Att vissa skidmärken nu börjar svartlista åkare som handlar på internet och blockar dom ifrån att ens få provåka deras skidor gör bara saken värre.</p><p>Se för f**n till att era skidor går att köpa i lokala butiker i sverige innan ni klagar på att folk handlar över internet.....skärpning!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Stefans, post: 808252, member: 94366"] Min åsikt och erfarenhet angående internet vs svenska butiker överensstämmer i stort med Mountain Mans senaste inlägg Först och främst suger utbudet på freeride skidor i mina lokala butiker......vad spelar det då för roll att dom har bra service??? Pistskidor och jibbskidor så långt ögat når....för mig känns det som att de svenska butikerna kanske inte har hängt med i utvecklingen på freeride skidor. Om min lokala butik nu trots allt skulle ha den skida jag vill ha (kryss i taket....för det har inte hänt ännu), så kan man ju fundera på priset. När det sen gäller priset så betalar jag gärna typ 10% (och kanske upp till 20%) mer i en lokal butik, möjligheten att få klämma på grejjorna och bättre service är värt det. När vi passerar 20% och raskt hamnar i 30-50% högre pris så tycker jag att det tyder på att det är någonting fel med svenska butiker eller kanske snarare deras agenturer/importvägar. För övrigt har jag de senaste åren köpt 2 par pistskidor i lokala butiker.....och nu 2 par freeride skidor via internet. Att vissa skidmärken nu börjar svartlista åkare som handlar på internet och blockar dom ifrån att ens få provåka deras skidor gör bara saken värre. Se för f**n till att era skidor går att köpa i lokala butiker i sverige innan ni klagar på att folk handlar över internet.....skärpning!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya freeride lagg
Tillbaka
Topp