Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya freeride lagg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 808389" data-attributes="member: 13863"><p>Stefans: Finns en viss poäng med att du trodde det var sant ... jag tänkte att "Skidtest 2011" skulle räcka för visa att det inte var helt med verkligheten överensstämmande. MnO med vänner brukar varje försäsong åka på Skidtest i Sälen och Åre och publicera en mycket utförlig recension här på Freeride! Jag var precis lika (o)seriös som Hasse! ;-)</p><p>Håller med dig förövrigt i resonemanget avseende skidköp.</p><p></p><p>Hasse: Jag har funderat lite mer på det där med att köpa skidor och kan nog säga att jag är beredd att betala en slant för att få möjlighet att testa skidor innan köp. Det finns naturligtvis gränser ... men 20-25 % känns absolut OK.</p><p>Dvs om en skida kostar 6 000 kr hos SC/Skidbutiken kan jag utan tvekan tänka mig att betala 1 500 kr mer för en god service, ingen tvekan! </p><p></p><p>Jag har nyss köpt ett par Sidestash (10/11) med Dynafit FT12 från SC för ungefär 6 500 kr. Eftersom (vad jag vet) de här grejorna överhuvudtaget inte finns att få tag på lokalt är ju valet av leverantör enkelt. Att åka till Sthlm för att "klämma" eller beställa dem från tex Skistore för strax över 10 000 kr är helt enkelt inte försvarbart. Jag vet att många resonerar precis som jag!</p><p></p><p>Men, men ... med en riktigt god service så är det naturligtvis en annan sak, och det vet jag att du kan leverera! :-D</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 808389, member: 13863"] Stefans: Finns en viss poäng med att du trodde det var sant ... jag tänkte att "Skidtest 2011" skulle räcka för visa att det inte var helt med verkligheten överensstämmande. MnO med vänner brukar varje försäsong åka på Skidtest i Sälen och Åre och publicera en mycket utförlig recension här på Freeride! Jag var precis lika (o)seriös som Hasse! ;-) Håller med dig förövrigt i resonemanget avseende skidköp. Hasse: Jag har funderat lite mer på det där med att köpa skidor och kan nog säga att jag är beredd att betala en slant för att få möjlighet att testa skidor innan köp. Det finns naturligtvis gränser ... men 20-25 % känns absolut OK. Dvs om en skida kostar 6 000 kr hos SC/Skidbutiken kan jag utan tvekan tänka mig att betala 1 500 kr mer för en god service, ingen tvekan! Jag har nyss köpt ett par Sidestash (10/11) med Dynafit FT12 från SC för ungefär 6 500 kr. Eftersom (vad jag vet) de här grejorna överhuvudtaget inte finns att få tag på lokalt är ju valet av leverantör enkelt. Att åka till Sthlm för att "klämma" eller beställa dem från tex Skistore för strax över 10 000 kr är helt enkelt inte försvarbart. Jag vet att många resonerar precis som jag! Men, men ... med en riktigt god service så är det naturligtvis en annan sak, och det vet jag att du kan leverera! :-D /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya freeride lagg
Tillbaka
Topp