Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya Freeride-skidor (chargers) - vad åker du på?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Itzak" data-source="post: 1228596" data-attributes="member: 123322"><p>I helgen testade jag 2 par skidor i ett slushy Tandå!</p><p>DPS Vailer 108 midja, 187 längd</p><p>Extrem Opinion Charger 108 midja, 193 längd</p><p></p><p>Dpsen hade lite kortare svängradie och Extremen större.</p><p>Gillade DPSen absolut, lite mer styv rakt igenom och man kunde ladda på fort men ändå svänga kort.</p><p>Extremen var GRYM! I början tänkte jag "shit vad mycket skida med 193cm..". Lite mjukare i nos/tail än DPSen vilket gav en najs pop också.</p><p>Jävlar vad jag kunde dundra ned och bara åka över/igenom alla moguls etc! Riktigt kul! :D</p><p>Hörde dock att Extrem inte säljer just den skidan längre, men de verkar ha en annan nyare modell istället - Fusion Reload.</p><p></p><p>Ska försöka prova Rossi Sender TI 187 i Åre (hade velat prova 192an också..), samt kommer prova Faction Dictator 3.0 188 i Gränsen.</p><p>Hade velat prova Dynastars M-Free 192 också..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Itzak, post: 1228596, member: 123322"] I helgen testade jag 2 par skidor i ett slushy Tandå! DPS Vailer 108 midja, 187 längd Extrem Opinion Charger 108 midja, 193 längd Dpsen hade lite kortare svängradie och Extremen större. Gillade DPSen absolut, lite mer styv rakt igenom och man kunde ladda på fort men ändå svänga kort. Extremen var GRYM! I början tänkte jag "shit vad mycket skida med 193cm..". Lite mjukare i nos/tail än DPSen vilket gav en najs pop också. Jävlar vad jag kunde dundra ned och bara åka över/igenom alla moguls etc! Riktigt kul! :D Hörde dock att Extrem inte säljer just den skidan längre, men de verkar ha en annan nyare modell istället - Fusion Reload. Ska försöka prova Rossi Sender TI 187 i Åre (hade velat prova 192an också..), samt kommer prova Faction Dictator 3.0 188 i Gränsen. Hade velat prova Dynastars M-Free 192 också.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya Freeride-skidor (chargers) - vad åker du på?!
Tillbaka
Topp