Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Nya goggles!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 152835" data-attributes="member: 15091"><p>a. Scott Messenger, därför att de har ett stort och brett synfält, passar ganska bra på min hjälm och linsen som sitter i (en fire mirror lins) funkar bra för de flesta siktförhållanden.</p><p>b. Jag har flera goggles med olika linser i.</p><p> </p><p>c. Tills jag tröttnar på de eller tills de går sönder.</p><p>d. De åldras ganska fort eftersom jag avänder de ca 250 dagar om året. Den del som slits mest och har någon betydelse är stoppningen mot ansiktet, den blir mosig och deformeras. Bandet brukar också bli ganska slitet men det är inget som påverkar funktioen på gogglarna. </p><p></p><p>e. Jag gillar goggles med stort synfält, både brett och högt, då skyddar de dessutom mer mot sol och vind. </p><p>f. Jag använder i stort sett alltid hjälm så för mig är det väldigt viktigt att de passar bra på hjälmen. Det viktigaste enligt mig är att det inte blir någon stor glipa i pannan så att man blir kall om huvudet. Dessutom får inte bandet vara för tight så de klämmer åt om ansiktet. </p><p></p><p>g. Mitt värsta gogglesminne utspelade sig i Hundfjället (på väg från Ravinen till Familjebacken) då jag var en sisådär 6-7 år. Jag var ute och åkte med mina tre äldre bröder, och som vanligt åkte jag sist. Vi hade bråttom till bussen och tog därför en genväg genom träden. Mitt i spåret där vi åker dyker en tjock gren upp, lagom i huvudhöjd. Alla mina bröder duckar under grenen och skriker: "akta grenen", jag hör inte så bra i min hjälm och har dessutom imma på gogglesna så jag tar grenen rakt i pannan och flyger baklänges ner på rygg. </p><p> </p><p>/Andreas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 152835, member: 15091"] a. Scott Messenger, därför att de har ett stort och brett synfält, passar ganska bra på min hjälm och linsen som sitter i (en fire mirror lins) funkar bra för de flesta siktförhållanden. b. Jag har flera goggles med olika linser i. c. Tills jag tröttnar på de eller tills de går sönder. d. De åldras ganska fort eftersom jag avänder de ca 250 dagar om året. Den del som slits mest och har någon betydelse är stoppningen mot ansiktet, den blir mosig och deformeras. Bandet brukar också bli ganska slitet men det är inget som påverkar funktioen på gogglarna. e. Jag gillar goggles med stort synfält, både brett och högt, då skyddar de dessutom mer mot sol och vind. f. Jag använder i stort sett alltid hjälm så för mig är det väldigt viktigt att de passar bra på hjälmen. Det viktigaste enligt mig är att det inte blir någon stor glipa i pannan så att man blir kall om huvudet. Dessutom får inte bandet vara för tight så de klämmer åt om ansiktet. g. Mitt värsta gogglesminne utspelade sig i Hundfjället (på väg från Ravinen till Familjebacken) då jag var en sisådär 6-7 år. Jag var ute och åkte med mina tre äldre bröder, och som vanligt åkte jag sist. Vi hade bråttom till bussen och tog därför en genväg genom träden. Mitt i spåret där vi åker dyker en tjock gren upp, lagom i huvudhöjd. Alla mina bröder duckar under grenen och skriker: "akta grenen", jag hör inte så bra i min hjälm och har dessutom imma på gogglesna så jag tar grenen rakt i pannan och flyger baklänges ner på rygg. /Andreas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Nya goggles!
Tillbaka
Topp