Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Nya goggles!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emil_Bjoerk" data-source="post: 152838" data-attributes="member: 13763"><p>a. Vilka är dina favoritgoggles och varför?</p><p></p><p>Hittills är Oakley Wisdom min favorit. Jag provade de nya CROWBAR känndes också bra men kanske lite mindre lins än Wisdom. Det bästa med Oakley är att linsen som jag hade var otroligt bra, såväl i strålande sol som in flatljus. Till skillnad från arnette tex. sitter även spegeln kvar om man tar bort snö eller vatten med en trasa. </p><p></p><p>b. Byter du ofta glas eller har du flera goggles för att tillgodose olika väderförhållanden?</p><p></p><p>De 4 senaste åren har jag bytt varje vinter... usch börjar jag bli fåfängd? nej, det har varit svårt att hitta ett par som inte blir repiga, om man inte behandlar de som bäbisar. Till mina Arnette hade jag två linser, en för sol och en för vanligt ljus (ej sol), men det var omständigt. Ofta i bergsmiljö ändrar sig vädret väldigt ofta. Dåligt väder på morgonen, ok orange lins, spegellinsen i ryggsäcken... byta vid lunch, Plocka isär dem utan att ta förmycket på linsen.</p><p></p><p>c. Hur länge har du ett par goggles?</p><p>En eller två vintrar. </p><p></p><p>d. Hur åldras dina goggles? Vilka delar slits mest?</p><p>Linsen slits, men oftas inte vid aktiv åkning utan vid transport eller paus. Skumgummit losnar när jag sätter upp gogglarna på hjälmen. Jag tycker dock att bandet håller bra. Bra idé är när det sitter gummi el. silikon på insidan av bandet så att de håller sig på plats. </p><p></p><p>e. Föredrar du höga eller breda goggles? Vad ger bäst sikt och passform för dig?</p><p>Höga och breda, allt som stör min synfällt måste väck. Jag har inte stött på problem med passformen tills jag började med hjälm. </p><p></p><p>f. Hur viktigt är det för dig att dina skidglasögon passar hjälmen? Hur väl passar dem och vilka fördelar/nackdelar ser du med detta?</p><p></p><p>Väldigt viktigt. Huvudvärk och tårade ögon eller torra kontaktlinser är kasst. Oakley + Sweet hjälm + mitt huvud = oönskad aircondition. Vinden kom in på sidorna, jag antar att det är något med att hjälmen är bredare en gogglarna!?! </p><p>Ett till problem är, först hade jag en hjälm och ett par goggles, sen bytte jag hjälm.. ska jag nu köpa nya goggles också. </p><p>Om man hittar en fin hjälm och ett par fina goggles men de passar ej tillsammans, vad jag jag då? </p><p></p><p>g. Vilket är ditt värsta gogglesminne? Vad hände, vnyar var du och varför hände det?</p><p></p><p>1. När jag upptäckte att jag hade tappat bort mina Wisdom...fan. </p><p>2. Det var också otäckt att se att spegeln från ett par nya arnette satt på putsduken. </p><p>3. Jag satt och putstade och försökte ta bort en fettfläck från insidan av linsen, trodde jag... fettfläcken visade sig vara små fina repor, och "fläcken" var dubbelt så stor efter min behandling.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emil_Bjoerk, post: 152838, member: 13763"] a. Vilka är dina favoritgoggles och varför? Hittills är Oakley Wisdom min favorit. Jag provade de nya CROWBAR känndes också bra men kanske lite mindre lins än Wisdom. Det bästa med Oakley är att linsen som jag hade var otroligt bra, såväl i strålande sol som in flatljus. Till skillnad från arnette tex. sitter även spegeln kvar om man tar bort snö eller vatten med en trasa. b. Byter du ofta glas eller har du flera goggles för att tillgodose olika väderförhållanden? De 4 senaste åren har jag bytt varje vinter... usch börjar jag bli fåfängd? nej, det har varit svårt att hitta ett par som inte blir repiga, om man inte behandlar de som bäbisar. Till mina Arnette hade jag två linser, en för sol och en för vanligt ljus (ej sol), men det var omständigt. Ofta i bergsmiljö ändrar sig vädret väldigt ofta. Dåligt väder på morgonen, ok orange lins, spegellinsen i ryggsäcken... byta vid lunch, Plocka isär dem utan att ta förmycket på linsen. c. Hur länge har du ett par goggles? En eller två vintrar. d. Hur åldras dina goggles? Vilka delar slits mest? Linsen slits, men oftas inte vid aktiv åkning utan vid transport eller paus. Skumgummit losnar när jag sätter upp gogglarna på hjälmen. Jag tycker dock att bandet håller bra. Bra idé är när det sitter gummi el. silikon på insidan av bandet så att de håller sig på plats. e. Föredrar du höga eller breda goggles? Vad ger bäst sikt och passform för dig? Höga och breda, allt som stör min synfällt måste väck. Jag har inte stött på problem med passformen tills jag började med hjälm. f. Hur viktigt är det för dig att dina skidglasögon passar hjälmen? Hur väl passar dem och vilka fördelar/nackdelar ser du med detta? Väldigt viktigt. Huvudvärk och tårade ögon eller torra kontaktlinser är kasst. Oakley + Sweet hjälm + mitt huvud = oönskad aircondition. Vinden kom in på sidorna, jag antar att det är något med att hjälmen är bredare en gogglarna!?! Ett till problem är, först hade jag en hjälm och ett par goggles, sen bytte jag hjälm.. ska jag nu köpa nya goggles också. Om man hittar en fin hjälm och ett par fina goggles men de passar ej tillsammans, vad jag jag då? g. Vilket är ditt värsta gogglesminne? Vad hände, vnyar var du och varför hände det? 1. När jag upptäckte att jag hade tappat bort mina Wisdom...fan. 2. Det var också otäckt att se att spegeln från ett par nya arnette satt på putsduken. 3. Jag satt och putstade och försökte ta bort en fettfläck från insidan av linsen, trodde jag... fettfläcken visade sig vara små fina repor, och "fläcken" var dubbelt så stor efter min behandling. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Nya goggles!
Tillbaka
Topp