Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
nya hål
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 198773" data-attributes="member: 28391"><p>Jag har monterat en hel del inserts på brädor genom åren. Det absolut hållbaraste är att sätta t-bolts rakt igenom brädan. Det håller garanterat och går att göra snyggt om man är noggrann. Man får då stå ut med att belaget blir "förstört", i alla fall utseendemässigt.</p><p></p><p>Fakum är att det går att göra riktigt hållbart även utan att göra hål i belaget. Min brorsa hade en gammal Ridebräda med Rides gamla insertmönster för deras baselessbindning. Han skaffade ett par 4X4 bindningar och skaffade 8 st inserts från Stadium. Insertsen var gängade på utsidan (M10) och med hjälp av en gängtapp och 24 timmars Araldit epoxylim satte han fast skruvhålen i brädan. Han åkte sedan en hel vecka med brädan och den höll hela tiden. Ska tillägga att brorsan väger typ 85 och kör stenhårt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 198773, member: 28391"] Jag har monterat en hel del inserts på brädor genom åren. Det absolut hållbaraste är att sätta t-bolts rakt igenom brädan. Det håller garanterat och går att göra snyggt om man är noggrann. Man får då stå ut med att belaget blir "förstört", i alla fall utseendemässigt. Fakum är att det går att göra riktigt hållbart även utan att göra hål i belaget. Min brorsa hade en gammal Ridebräda med Rides gamla insertmönster för deras baselessbindning. Han skaffade ett par 4X4 bindningar och skaffade 8 st inserts från Stadium. Insertsen var gängade på utsidan (M10) och med hjälp av en gängtapp och 24 timmars Araldit epoxylim satte han fast skruvhålen i brädan. Han åkte sedan en hel vecka med brädan och den höll hela tiden. Ska tillägga att brorsan väger typ 85 och kör stenhårt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
nya hål
Tillbaka
Topp